۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۰۹۶

برگزاری جشن‌های عید غدیر خم در سراسر استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیرخم ویژه برنامه های مختلفی در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه ولایت و امامت، جشن بزرگ غدیریه به مناسبت عید غدیر خم با حضور شخصیت های حوزوی دیروز، امروز و فردا بعد از نماز مغرب و عشا، به همت جامعه ایثارگران راهیان عاشورای تبریز در مسجد کریم خان تبریز برگزار می شود.


آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موفت تهران و حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل در این مراسم سخنرانی می کنند، همچنین مصطفوی، صمد قلیزاده و ابراهیم رهبر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح حضرت علی(علیه السلام) مدیحه سرایی می کنند.


همچنین یادواره شهدای مهندسی سپاه عاشورا فردا یکشنبه بیستم مهرماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات شهدای عاشورا واقع در انتهای منظریه، پادگان شهیدباکری، ورودی دهکده فرهنگی ورزشی مقاومت، ستادفرماندهی سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.


بنابر این گزارش، جشن بزرگ عید غدیرخم همزمان با این روز مبارک در مسجد آیت الله شهیدی واقع در خیابان امام تبریز برگزار می شود، در این جشن که همه ساله با استقبال پرشور مردم مواجه است، از هم‌نامان مولای متقیان حضرت علی(ع) تجلیل خواهد شد. مشابه چنین مراسمی در مسجد کبود از ساعت 16 روز دوشنبه برگزار می شود.


همچنین مراسم جشن عید سعیدغدیر با مشارکت نواحی سه گانه بسیج و با سخنرانی حضرت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در استادیوم فتح خیبر تبریز برگزار شد.


مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه های علمیه تبریز نیز همچون سال های گذشته همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم در سالن اجتماعات علامه امینی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با حضور امام جمعه تبریز برگزار خواهد شد.


بر این اساس، میر علی اکبر بنی هاشمی، مدیر کل زندان های آذربایجان شرقی نیز از آزادی 30 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان در دهه امامت و ولایت خبر داد و اظهار داشت: 30 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل محکومیت مالی عجز از پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، مطالبه مهریه و نفقه و محکومیت مالی در زندان بودند از زندان های تبریز، اهر، میانه، مراغه، سراب و هشترود  آزاد شدند.


وی ادامه داد: هدف کلی برنامه های ستاددی در دستگیری از نیازمندان و دردمندان جامعه و جلوگیری از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده هاست و بر همین اساس با آزادی این تعداد از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی در دهه امامت و ولایت امسال، خانواده های منتظر آنها عیدانه گرفتند.


بازسازی واقعه غدیرخم در شهرهای مختلف استان، جشن‌های دهه ولایت و امامت در مدارس علمیه خواهران و برادران سراسر آذربایجان شرقی، جشنواره شعر غدیریه بناب، جلسات سخنرانی مذهبی در مساجد محوری، دیدار با خانواده های شهدا و سادات، اهدای جهزیه به نوعروسان نیازمند استان و ... از جمله دیگر برنامه های عید غدیر در آذربایجان شرقی است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات