۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۲۵۱۱۰
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی:

ولایت فقیه استمرار غدیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان ولایت فقیه را استمرار غدیر دانست و گفت: در دوران غیبت کبری بیعت با ولایت فقیه تکرار بیعت با امیرالمؤمنین(ع)است.
شاهچراغي، امام جمعه سمنان حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي، نماينده ولي فقيه در استان سمنان

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استمرار پیدا کردن پیام غدیر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بیعت با ولی فقیه در زمان غیبت کبری تکرار بیعت با امیرالمؤمنین(ع)است.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص)در غدیر خم فرمود من بر مال و جان شما ولایت دارم و از این پس علی(ع)نیز به همین شکل بر شما ولایت دارد؛ این ولایت برای ولی فقیه نیز هست به همین دلیل امام خمینی(ره)فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است.

امام جمعه سمنان با تأکید بر این که هرچه داریم از پیروی و اطاعت از ولی فقیه است، گفت: دیروز امام(ره)در این جایگاه بود و توانست انقلاب را پایه گذاری کند و امروز رهبر معظم انقلاب توانسته آن را از بسیاری خطرها حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: همه باید توجه داشته باشند که مسأله غدیر اهمیت دارد اما استمرار آن نیز اهمیت بالایی دارد؛ استمرار ولایت علی(ع)در زمان ما در درجه اول به امام زمان(عج)و در رتبه بعد به ولی فقیه رسیده است.

وی ولایت امیرالمؤمنین(ع)را همسنگ توحید دانست و گفت: ولایت حضرت را همه شیعیان قبول دارند و شکی در آن نیست؛ واقعه غدیر منحصر در یک روز نیست بلکه متعلق به همه دوران ها است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان مسأله ولایت را بالاترین نعمت الهی خواند و بیان کرد: بنابراین باید بالاترین شکرگزاری را برای این نعمت بزرگ داشته باشیم؛ شکر نعمت ولایت پیروی از آن است.

امام جمعه سمنان با اشاره به آیه«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی»گفت: در غدیر دین خدا کامل و نعمت خدا بر مردم تمام شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات