۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۲۵۱۹۵
مدیر کل ارشاد اصفهان:

رهنمودهای رهبر انقلاب سبب ایجاد وفاق در مساجد استان شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باعث ایجاد وفاق در مساجد استان شد.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به مناسبت سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، این رهنمودها را باعث ایجاد وفاق در مساجد استان عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: 20 سال است که با اشارات رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون های فرهنگی هنری مساجد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت.

 

حجت الاسلام قطبی به تشکیل هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها اشاره و خاطر نشان کرد: استاندار، آموزش و پروش، اداره اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله اعضای این هیأت هستند.

 

وی از تشکیل کارگروهی ذیل این هیأت در سال گذشته در استان اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون این کارگروه 13 جلسه برگزار و با هدف همگرایی و هم افزایی فعالیت های فرهنگی در متن مسجد مصوباتی داشته اند.

 

وی برگزاری افتتاحیه و اختتامیه مشترک برای فعالیت های اوقات فراغت را از ثمرات تشکیل این کارگروه برشمرد و گفت: در تابستانی که گذشت کلیه دستگاه های عضو این هیأت با هماهنگی یکدیگر همایش افتتاحیه و اختتامیه اوقات فراغت را به صورت مشترک برگزار کردند، تا این وفاق و همدلی به رده های پایین تر نیز تزریق شود.

 

دبیر هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد رونق بخشی به مساجد را از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه برشمرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت دینی و معنوی حاکم بر مساجد می تواند در راستای ایجاد همدلی و مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار مؤثر باشد.

 

وی به فعالیت 1600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اشاره و خاطر نشان کرد: فعالیت 1000 کتابخانه قفسه باز، 3000 مسجد مجری طرح تلاوت نور، 45 کانون تخصصی و 80 مرکز خانه نور از جمله دستارودهای کانون های فرهنگی هنری استان است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات