۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۲۵۲۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

فاصله گرفتن از پیام غدیر مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: اگر امروز شاهد ظهور گروهک های تروریستی در نقاط مختلف جهان با نام اسلام هستیم، نشان از کج‌روی دوران صدر اسلام است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در مراسم جشن عید غدیرخم که همزمان با دهه ولایت و امامت در شهرستان میانه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال با بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) و نزول آیات کلام الله مجید رستگاری بشریت را ترسیم کرده است.

 

وی با بیان این‌که پس از رحلت رسول اکرم(ص) امت اسلام با کتمان حقیقت واقعه غدیرخم از مسیر حق و صراط مستقیم خارج و با انحرافات عدیده ای مواجه شد، خاطرنشان کرد: تعبیر و تفسیر اقوام مختلف از آیات قرآن و کتب آسمانی عامل اصلی فتنه انگیزی در جهان است.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که اگر امت اسلامی به سفارش پیامبر رحمت در واقعه غدیر عمل می کرد، چه بسا بسیاری از حوادث ناگوار از جمله عاشورای حسینی واقع نمی شد، گفت: اگر امروز شاهد ظهور گروهک های تروریستی در نقاط مختلف جهان با نام اسلام هستیم، نشان از آن کج‌روی در دوران صدر اسلام بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تشریح اهمیت رهبری و ولایت در اسلام و مکتب تشیع اظهار داشت: قرآن، عترت و رهبری برهان برنده دین خداوند است که با هیچ قوایی مگر در صورت تهاجم بر سر ارزش‌های دینی و اسلام، سر جنگ ندارد.

 

وی با تأکید بر این‌که باید مرجعیت فقهی حاکم بر جامعه باشد، خاطرنشان کرد:  عدم وجود مرجعیت در جامعه برابر با ایجاد فتنه در دین است، تاریخ نشان داده هر زمانی که قدرت در دنیا به دست مشرکان افتاده است، کرامت انسانی از بین رفته و از آن استفاده ابزاری شده است.

 

امام جمعه اردبیل انحراف در روند انقلاب مسلمانان کشورهای منطقه و بیداری اسلامی را نشأت گرفته از عدم وجود رهبری واحد در آن کشورها دانست و گفت: هرچه پیش ‌رویم و این حوادث تلخ را ‌بینیم اهمیت و ضرورت مسأله امامت و تعیین مرجعیت علمی در اسلام بیش از پیش نمود پیدا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این موضوع که هدف گروهک‌های تروریستی تجزیه کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: هر کشوری که در جهت تامین منافع شیطان بزرگ آمریکا و هم پیمانانش قدم بردارد مشرک به‌حساب می‌آید.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که همه خونریزی‌های وحشتناک امروز نتیجه نبود مرجعیت علمی، دینی و قرائت‌های خونین از اسلام است، افزود: غرب با ترویج اسلام آمریکایی در منطقه و سراسر جهان به دنبال ترسیم چهره ای خشن از دین رحمت، عطوفت و رأفت اسلام است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات