۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۵۲۱۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مشارکت گسترده مردم تبریز در جشن عاطفه ها، تصویب اساسنامه جدید خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و برگزاری سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد یاورزاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تبریز اظهار داشت: مردم نوعدوست تبریز امسال نیز با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به جشن عاطفه ها ضمن حضور گسترده در پایگاههای این نهاد زیباترین صحنه های مهر و ایثار را رقم زدند.


وی با بیان این‌که مردم تبریز بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به دانش آموزان نیازمند مساعدت کردند، گفت:60 پایگاه این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح شهر کمک های نقدی و غیر نقدی مردم سخاوتمند تبریز را جمع آوری کردند.


یاورزاده ترویج روحیه نوع دوستی، فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و رسیدگی به وضعیت محرومان و همچنین تلاش در راستای کاهش آلام نیازمندان را از اهداف برگزاری این جشن ملی عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به تجارب گذشته از شهریور اقدامات اولیه در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها انجام یافت.


اساسنامه جدید خانه مطبوعات آذربایجان شرقی تصویب شد


اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی بعد از اینکه نوبت اول مجمع عمومی به حد نصاب نرسید، با تشکیل نوبت دوم، به تایید اعضای خانه مطبوعات رسید.


اساسنامه جدید خانه مطبوعات، جایگزین اساسنامه قبلی می شود و طی یک ماه آینده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ثبت اسناد به ثبت می رسد. عضویت خانه مطبوعات در یک ماه آینده براساس اساسنامه جدید تنظیم می شود که ممکن است تعداد اعضا کاهش و یا افزایش داشته باشند.


همچنسن پس از اینکه عضویت ها براساس اساسنامه جدید تنظیم و بازنگری و به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید، در پی انتشار آگهی، مجمع عمومی برای انتخابات هیات مدیره و بازرسان تا پایان آذرماه انجام می شود. تعداد اعضای هیات مدیره در اساسنامه جدید از 9 نفر به هفت نفر کاهش پیدا کرده است.


سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد


حجت الاسلام خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز از برگزاری آزمون های شفاهی و کتبی طرح تربیت حافظان گفت: همزمان با سراسر کشور سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان تبریز برگزار شد.


وی با بیان این‌که 17 مهر بیش از 700 نفر حافظ در امتحان شفاهی حضور داشتند و در تاریخ 18 مهر همزمان با سراسر کشور بیش از 150 نفر در امتحان کتبی طرح حفظ موضوعی شرکت کردند، گفت: هدف تحقق رهنمودهای رهبری در راستای تربیت حافظان قرآنی است.


زمینه آزادی 180 نفر از زندانیان آذربایجان شرقی فراهم شد


حجت الاسلام حمزه علی محرمی، مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: زمینه آزادی 180 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با استفاده از کمک های مردمی و خیران شرکت کننده در جشن گلریزان فراهم شد.


وی با بیان این‌که حدود 20 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان های تبریز، میانه، مراغه و اهر همزمان با عید غدیر خم آزاد می شوند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 110 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط کمک های مردمی و خیران در جشن گلریزان آزاد شده اند.


مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با جمع آوری افزون بر31میلیارد ریال در جشن گلریزان تبریز زمینه آزادی 180 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فراهم شد. سال گذشته نیز با 14میلیارد و 200میلیون ریال کمک مالی مردم در جشن گلریزان 143زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند./935/د101/ب

ارسال نظرات