۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۵۲۲۰
سخنران حرم رضوی تبیین کرد؛

ضرورت قدرشناسی از نعمت ولایت

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی‌ با اشاره به اهمیت مسأله ولایت و امامت، گفت: کسی می تواند قدرشناس نعمت ولایت باشد که عارف به حق ولایت باشد.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی حمیدی، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز، در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه دهه ولایت در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: انسان وقتی عارف به حق نعمت باشد، شاکر آن نعمت می شود بنابراین کسی می تواند قدرشناس نعمت ولایت باشد که عارف به حق ولایت باشد.

 

 

وی تصریح کرد: بزرگترین و محکم ترین سند غدیر، قرآن کریم است که برای شناخت و قدرشناسی ولایت می توان به آن رجوع کرد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی به روایتی از نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه اشاره کرد و گفت: کسی که محبت و و لایت علی(ع) در دلش است در واقع خداوند همه خوبی های عالم را به او داده است.

 

قیاس دنیا با ولایت

 

وی به گفت‌وگوی شخصی به نام یونس با امام صادق(ع) در این باره، اشاره کرد و افزود: یونس به امام صادق علیه السلام عرض کرد: ولایت شما و شناخت حقّ شما که خداوند به من مرحمت فرموده از تمام دنیا نزد من محبوبتر است. یونس مى‏گوید: وقتى چنین گفتم آثار خشم و غضب بر چهره مبارک آن حضرت ظاهر شد، سپس فرمود: در حدیثى نبوى وارد شده است که دنیا نسبت به آخرت همانند آن است که کسى انگشت خود را در میان دریا قرار دهد، چه مقدار از آب دریا به دست آورده و این مقدار با تمام آب دریا چه نسبتى خواهد داشت؟

 

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما را به چیزى که نباید قیاس کنى مقایسه کردى، ولایت ما را با دنیا قیاس کردى، مگر دنیا و آنچه در آن است چیست؟ آیا چیزى جز سیر کردن شکم یا پوشاندن عورت است؟ اما ولایت و محبّت ما سرچشمه حیات ابدى و سعادت همیشگى است.

 

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با بیان این حدیث امام رضا علیه السلام که می فرمایند: چه بدبخت و بیچاره است کسی که دنیا را فقط در نعمت های اطرافش ببیند، نعمت ولایت را نشناسد و در زندگی ناشکری کند، تاکید کرد: در مملکتی که علی ولی الله است با غرور و عزت گام بردارید زیرا کسانی که سر سفره علی(ع) بزرگ شده اند و محبت علی علیه السلام را در دل دارند، نباید در خواب غفلت بسر برند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات