۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۵۲۸۸

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه آیت الله مجتهدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیرخم، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه آیت الله مجتهدی تهران برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري در مدرسه علميه مجتهدي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه فرا رسیدن عید غدیر، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهران امروز با حضور طلاب و اساتید این مرکز علوم اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام محسن حبیبی، متولی مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی در سخنانی ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: در حدیثی از امام علی(ع) آمده که به دنبال شرافت می‌گشتم؛ در علم پیدا کردم. ارزش و حقیقت عبادت را نیز در پرهیزگاری یافتم. دنبال راحتی می‌گشتم؛ آن را در زهد پیدا کردم.

 

متولی مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی با بیان این‌که شخصیت و فضیلت طلبه‌ها از علم است، گفت: شیفته ظواهر نشوید، باید علم شما تا حدی باشد که هنگام مراجعه به قرآن و احادیث مطالب آنها را بخوبی درک کنید.

 

وی با اشاره به اینکه چشم‌وهم‌چشمی کردن همه‌جا بد است الا در تحصیل علم گفت: خدا به ظاهر شما کاری ندارد؛ خداوند به دل‌هایتان نگاه می‌کند، دل باید خانه توحید باشد، عبادت باید از روی ورع باشد تا عامل نزدیکی به خداوند شود.

 

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه عامل راحتی و آسایش در انسان زهد است و برای زهدپیشه بودن همیشه باید به مادون نگاه کرد گفت: آنهایی که به مافوق نگاه می‌کنند همیشه به خدا اعتراض دارند، زیاده‌طلبی آسایش را از بین می‌برد؛ زهد با زیاده‌خواهی و تجمل منافات دارد. شما بر دنیا سوار باشید نه اینکه دنیا بر شما سوار باشد. اضافی مال راحتی و آسایش نمی‌ورد و فقط حفاظتش با شماست.

 

متولی مدرسه آیت الله مجتهدی با بیان این که برکت علم در تعظیم استاد است، گفت: سه گروه احترام و حقوق خاصی دارند، پدری که از او ولادت یافتی، پدری که به تو همسر داده و پدری که به تو دانش داده است.

 

وی با بیان این‌که آیت الله مجتهدی بسیار به استاد خود احترام می‌گذاشتند و همه ساله در سالروز فوت استادشان از ایشان تقدیر به عمل می‌آوردند، گفت: یکی از نشانه‌های تعظیم استاد این است که قبل از ورود استاد همه حاضر باشند و کسی که دیر می‌آید برکت نهایی برایش حاصل نمی‌شود؛ بقای ایمان نیز در تعظیم پروردگار است.     

 

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه لذت زندگی در نیکی کردن به پدر و مادر است و فقط در یکجا خداوند بنده را رها می‌کند و می‌گوید هر کاری می‌خواهی بکن و آن هم در عاق والدین است، گفت: ایمن بودن از آتش جهنم نیز با مراعات و حسن خلق با مردم است. طلبه‌های ملبس تکلیفشان هم با خودشان و هم با جامعه تغییر می‌کند.

 

وی افزود: مرحوم حاج آقای نوری کتابی دارد به نام «کلمة طیّب» که در آن می‌فرماید: اگر کسی به طلبه‌ای بی‍ احترامی کند به شخص نبی‌اکرم بی‌حرمتی کرده است. وقتی دست عالمی ر ا می‌بوسند به تأسی از نبی اکرم این کار را می‌کنند و انگار این دست، دست نبی‌اکرم است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم پنج نفر از طلاب مدرسه آیت الله مجتهدی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./9597/پ202/ب4

ارسال نظرات