۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۳۴۵
از سوی طلاب حوزه علمیه مرکزی شیراز انجام شد؛

گل‌باران حرم شاه‌چراغ به مناسبت عید سعید غدیر خم

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از طلاب، فضلا و علمای حوزه علمیه مرکزی شیراز، به مناسبت عید سعید غدیر خم با پیاده‌روی به سمت سومین حرم اهل‌بیت(ع)، این مضجع شریف را گل‌باران کردند.
گلباران شاه‌چراغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، تعدادی از طلاب، فضلا و علمای حوزه علمیه مرکزی شیراز به مناسبت عید سعید غدیر خم با پیاده‌روی از حوزه علمیه مرکزی شیراز واقع در مصلای نماز جمعه به سمت سومین حرم اهل‌بیت(ع) این مضجع شریف را گل‌باران کردند.

بر اساس این گزارش، در بخشی از این مراسم نمادین، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، رییس دفتر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در جمع طلاب، فضلا و علمای حوزه علمیه مرکزی حضور یافت و گفت: خداوند موجودی به نام انسان خلق کرد و آن را احسن المخلوقین نامید چرا که انسان افزون‌بر جسم حیوانی دارای روحی الهی است که خداوند متعال در کالبد «صلصال کالفخار» او دمیده و به واسطه این روح شایسته سجده فرشتگان شده است.

وی ابراز داشت: تلاش‌ بیشتر انسان‌ها در راستای رسیدن به متاع جسمی است؛ از این‌رو بخشی از آموزه‌های دینی ما به توجه انسان به فراتر از این دنیا و متاع‌های زودگذر آن پرداخته است.

رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه با بیان آیه «فلینظر الانسان الی طعامه»، بر نگرش و توجه انسان به طعامش از دیدگاه قرآن اشاره و تصریح کرد: برخی فقط خوراک جسمی را مدنظر قرار می‌دهند و از خوراک معنوی خود غافلند که این موجب ضلالت و گمراهی این‌گونه افراد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در ذیل این آیه، خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق این آیه این است که فرد علم و آگاهی‌اش را از کجا می‌گیرد و این مطلبی است که بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با تأکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب، با برنامه ریزی و سازماندهی سعی بر این دارند تا این اعتقاد انقلابی پرور را در نسل جوان تضعیف کنند، گفت: آن مرکزی که می‌تواند با استفاده از معارف ناب اهل بیت(ع) طعام معنوی مناسب و بدون پیرایه و خرافات به مردم منتقل کند، حوزه‌های علمیه شیعه است.

وی با بیان این نکته که حوزه علمیه حریم و حرم اهل بیت است، افزود: جایگاه و موقعیتی که شما طلاب در آن مشغول به تحصیل هستید، بیت امام زمان است که بسیاری آرزوی تلمذ در آن را دارند

رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تصریح کرد: شایسته است طلاب حوزه‌های به عنوان راویان کتاب الله قدم‌های قوی و جدی خودسازی معنوی را در راه انس با قرآن، داشته باشند که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر می‌توانید حافظ قرآن شوید، وگرنه حداقل انس با قرآن داشته باشید.

وی اظهار داشت: همه ما بر سر سفره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی(ع) نشسته‌ایم و مدیون این بزرگان هستیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به تلاش‌های علمی و معنوی زندگانی نورانی امام علی (ع) افزود: ایشان به درستی فقه و سنت پیامبر اکرم(ص) را آن طور که فرمودند به دست ما رساندند و حوزه موظف به حراست و پاسداری از این گنجینه بی نظیر است.

وی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت به عنوان امانت داران میراث پیامبر و اهل بیت(ع) ایشان، رهرو این راه باعظمت و بی مثال و دعوت کننده مردم به اسلام ناب محمدی(ص) هستند./919/پ202/ن

ارسال نظرات