۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۵۳۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شایسته سالاری مهم ترین پیام غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مهم ترین پیام غدیر شایسته سالاری است، گفت: فلسفه غدیر این است که باید رهبری جامعه بر اساس شایستگی ها باشد نه وابستگی ها.
حجت الاسلام يعقوبي- جلسه هماهنگي دهه امامت و ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شامگاه یکشنبه در جمع مردم و نمازگزاران بجنوردی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر، اظهار داشت: غدیر روز اعلام رسمی و آشکار ولایت امام علی(ع) است در حالی که پیامبر گرامی اسلام از زمانی که به پیامبری مبعوث شدند به طور همزمان موضوع جانشینی خود و ولایت را نیز مطرح کردند.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) در طول دوران نبوت خود در مقاطع و جلسات مختلف از جمله در حدیث منزلت و عشیره اقربین موضوع جانشینی امام علی(ع) را اعلام کرده بودند، اضافه کرد: در واقع نبوت و امامت همزاد هم هستند چرا که پیامبر گرامی اسلام در همان روزی که اعلام نبوت کرد؛ امامت و جانشینی خود را نیز مطرح کرد اما اعلام رسمی این مسأله در عید غدیر انجام شد.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزون بر 360 کتاب از کتب اصلی اهل سنت حدیث غدیر را نقل کرده اند و همه آن را تأیید می کنند اما در تفسیر آن اختلاف وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام به مدت 250 سال تا زمان غیبت صغری امامت و ولایت در جامعه جاری و ساری بود اما پس از آن با شروع غیبت کبری مردم از موهبت ارتباط مستقیم با نعمت امامت و ولایت محروم شدند؛ اگر چه که در این سال ها محبت و عشق به اهل بیت(ع) همواره در قلوب مردم باقی ماند و بارور شد.

 

وی اضافه کرد: محبت به اهل بیت(ع) و عشق به ولایت دو مسأله ای است که دشمنان اسلام می خواهند آنها را از فکر و ذهن فرزندان و نسل های جدید اسلام بیرون کنند و در این راه نیز هزینه های زیادی می کنند اما باید والدین و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه هوشیار بوده و نگذارند نقشه های شوم دشمنان اجرایی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که غدیر پدیده ای جاری و ساری بوده و تنها متعلق به اوایل ظهور اسلام و زمان رحلت حضرت محمد(ص) نیست، تصریح کرد: غدیر در هر زمانی وجود دارد؛ چرا که درس غدیر برای همیشه تاریخ می تواند گره گشا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مهم ترین پیام غدیر شایسته سالاری است، افزود: فلسفه غدیر این است که باید رهبری جامعه بر اساس شایستگی ها باشد نه وابستگی های قومی و قبلیه ای یا تعلقات منطقه ای.

 

به گفته وی غدیر یعنی در هر زمانی که خواستیم رهبری برای جامعه خویش انتخاب کنیم این انتخاب باید بر اساس شایستگی های معنوی و دین مداری باشد نه آن که خدای ناکرده سرنوشت جامعه اسلامی را با تعلقات حزبی و وابستگی های قومی و قبیله ای گره بزنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان این که شایسته سالاری در انتخاب رهبر نظام مقدس اسلامی به طور تمام و کمال اجرا شده است، اظهار کرد: رکن نظام و کشور ما ولایت بوده و متن آن نیز سیاست دینی است که در همین راستا مردم با اعتقاد قلبی به ولایت فقیه که در امتداد ولایت امام علی(ع) و غدیر قرار دارد؛ جامعه اسلامی منطبق با آموزه های دین مبین اسلام را ایجاد کرده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات