۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۵۴۶
حجت‏الاسلام سالک مطرح کرد؛

لزوم عزم ملی دستگاه های اجرایی برای حل بحران تحدید نسل

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عزم ملی دستگاه های مختلف نظام برای مقابله با بحران تحدید نسل در کشور را ضروری دانست و از تصویب طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در نهاد قانون گذاری کشور خبر داد.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

حجت‏الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مسأله کاهش جمعیت، تحدید نسل و خطرات پیش رو، گفت: از مواردی که تأثیر بسیاری در ادامه این موضوع چالشی و مهم دارد مسأله مسکن و اشتغال است.

وی به اهمیت مسأله کمبود شغل در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: این مسأله سبب شده است که کمتر افراد به سمت ازدواج و تشکیل خانواده بروند و همین عدم تشکیل خانواده به مسأله کاهش جمعیت کمک می‏کند.

حجت‏الاسلام سالک با بیان این‏که برای برون رفت از این مشکل باید عزم ملی بین دستگاه‏های حکومتی و مشارکت مردمی صورت گیرد، اظهار داشت: این مسأله را کمیسیون فرهنگی مجلس در غالب طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در حدود 50 ماده در چند فصل به تصویب رسانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سر فصل‏های این طرح که در مجلس به تصویب رسیده اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق، افزایش شغل و  مشوقات امر ازدواج برای رشد باروری و افزایش موالید فصل های ارائه شده در این طرح است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که در این طرح همه مسائل موجود بررسی شده و نیز جلساتی را با دولت برای تأمین منابع این طرح برگزار کرده‏ایم، تصریح کرد: به خواست خداوند متعال این طرح در صحن علنی مجلس با روند خوبی پیش برود تا بتوانیم این معضل بزرگ را حل کنیم.

وی زیر ساخت اصلی حل این مشکل را فعالیت جدی فرهنگی دانست و ابراز داشت: اصل و اساس فعالیت فرهنگی در مجموعه ارزش‏های دینی نهفته است و اگر اطلاع‏رسانی صحیح و مستند دینی به توده مردم جامعه شود و مراکز آموزشی هم همکاری خوبی داشته باشند می‏توانیم به راحتی این مشکل که یکی از مطالبات و دغدغه‏های رهبر معظم انقلاب است را حل کنیم.

حجت‏الاسلام سالک تبلیغات سوء را یکی از عوامل کاهش جمعیت دانست و اظهار داشت: امروزه بیش از صد شبکه ماهواره‏ای فارسی زبان مردم را به داشتن خانه مجردی، ازدواج سپید و طلاقهای توافقی که بنیان خانواده را از بین می‏برد دعوت می‏کنند که باید برای مقابله با این شبکه‏ها راهی را پیدا کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تبلیغات صحیح تأثیر بسیاری در حل این مشکل دارد، ابراز داشت: باید برای تبلیغ صحیح بسترسازی شود و همه دستگاه‏های اجرایی و حکومتی باید در این بسترسازی با هم تعامل و همکاری خوبی داشته باشند تا بشود ریشه این معضل بزرگ را خشک کرد./922/ت302/ج

ارسال نظرات