۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۵۵۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

والدین تربیت ولایی فرزندان را جدی بگیرند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از والدین خواست تا تربیت ولایی فرزندان را جدی گرفته و آنها را از کودکی با موضوع ولایت و اهمیت آن در جامعه آشنا کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- جلسه هماهنگي دهه امامت و ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رییس شورای فرهنگ عمومی استان ظهر سه شنبه در جمع نمازگزاران بجنوردی به تشریح موضوع تربیت فرزندان در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: باید تربیت ولایی فرزندان از سوی والدین جدی گرفته شود و آنها از کودکی با موضوع ولایت آشنا شوند.

 

وی با قرائت حدیث «أدبوا أولادکم على ثلاث خصال حب نبیکم و حب أهل بیته وقراءة القرآن فإن حملة القرآن فی ظل الله یوم لا ظل إلا ظله مع أنبیاء الله وأصفیائه» از حضرت محمد(ص)، افزود: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث به والدین توصیه می کنند که فرزندان خود را در راستای کسب سه خصلت دوستی و محبت پیامبر و اهل بیت(ع) و قرآن خواندن تربیت کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که سه محور فوق الذکر به عنوان اصولی اساسی برای تربیت فرزندان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: باید در امتداد رسالت حضرت محمد(ص)، محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نیز به فرزندان آموزش دهیم تا عشق به اهل بیت(ع) در خون و جان آنها جای بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تربیت ولایی یعنی والدین ولی امر هر زمانی را به کودکان و فرزندان خود معرفی کنند تا نسل های جدید امت اسلامی ضمن آشنایی با ولایت و امامت، در آینده از حریم رهبری دینی جامعه دفاع کنند.

 

وی از والدین خواست تا به فرزندان خود بیاموزند که در عصر غیبت؛ امام معصوم غایب برای خود نایب تعیین کرده و این نایب مشخصاتی دارد و ما همان گونه که ملزم به فرمانبرداری از ولی معصوم هستیم باید از ولی فقیه نیز اطاعت کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرازی از دعای بیست و پنجم امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه که در آن امام چهارم شیعیان در مورد تربیت دینی فرزندان و آشنا کردن آنها با آموزه های دینی سخن به میان آورده است، افزود: به فرموده امام سجاد(ع) فرزندان خود را باید به گونه ای تربیت کنیم که اهل بصیرت بوده و بندگی خدا را مایه سربلندی خود بدانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تربیت فرزندان باید به گونه ای باشد که آنها بدانند در چه زمانی زندگی می کنند و با اطاعت پذیری از خداوند؛ اولیا خدا را نیز دوست داشته باشند.

 

وی با بیان این که تولی و تبری که از اصول اساسی دین اسلام هستند نیز در همین راستا قرار دارند، اضافه کرد: تولی و تبری به معنای دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا بوده و در این میان والدین می باید با تشریح و تبیین این دو اصل برای فرزندان، مراقب باشند دشمنان به آنها آدرس غلط ندهند.

 

به گفته وی دشمنان اسلام سرمایه گذاری عظیمی به منظور جایگزین کردن الگوها و نشانه های اصیل اسلامی در نهاد نسل های جدید اسلام کرده اند به همین دلیل باید در کنار هوشیاری و مسؤولیت پذیری متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه، خانواده ها نیز به عنوان نخستین سنگر تقابل با نظام سلطه، برای تربیت دینی و ولایی فرزندان اهتمام جدی داشته باشند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات