۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۶۵۸
استاد حوزه علمیه:

رسالت به انتخاب خداوند است

خبر گزاری رسا ـ حجت الاسلام بهجت با بیان این‌که برای امامت، از مردم و با مردم هم مشورت نشد چه برسد به انتخاب، گفت: رسالت به انتخاب خداوند است نه امت.
حجت الاسلام و المسلمين شيخ علي بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی بهجت فرزند حضرت آیت الله بهجت سه شنبه شب در مراسم خطبه خوانی غدیر و جشن غدیر در حسینیه بیت العباس کاشان گفت: برای امامت از مردم و با مردم هم مشورت نشد چه برسد به انتخاب از این رو هیچ امتی نشد که انتخاب خداوند را بدون کلام بپذیرد.

 

وی با اشاره به این که رسالت به انتخاب خداوند است نه امت افزود: در شرایط ویژه کلاس ها و امتحان های فراوانی برای مباحث عبودیت، نبوت، رسالت و امامت که هرکدام از این امتحان ها مراحلی را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام بهجت گفت: اگر او رسول خدا است وصی او هم وصی رسول و فرستاده خدا است نه از وصی دیگران لذا اگر انتخاب او از سوی خداوند نباشد خلیفه از سوی خدا نیست.  

 

وی همچنین با اشاره به این که دین اسلام تا قیامت آخرین دین است گفت: رسول خدا وصی رسول خدا واجب الطاعه است و می تواند واجب الطاعه باشد بنا بر این  امامت بابد تنها به انتخاب خدا باشد و الا واجب الطاعه نخواهد بود. 

 

حجت الاسلام بهجت گفت: پیامبر خدا انتخاب خدا است و جانشین او را هم باید خدا انتخاب کند و خلافت او هم باید تا قیامت خدایی باشد پس انتخاب مردم خلیفه مردم است نه خلیفه رسول خدا چنانچه رسول خدا هم انتخاب مردم نبود.

 

لازم به توضیح است مراسم خطبه خوانی غدیریه به همراه جشن غدیر به همت مؤسسه امیرالمومین(ع) کاشان سه شنبه شب با مداحی حجت الاسلام مجتبی حسن زاده و اهدای جوایز به اسامی و القاب هم نام امیرمومنان (ع) در حسینیه بیت العباس کاشان با حضور مردم شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات