۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۶۹۷
با تدوین طرح تلاوت، تدبر، تربیت و تمدن قرآنی؛

طرح جامع ارکان اربعه قرآنی در خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: طرح جامع تلاوت، تدبر، تربیت و تمدن قرآنی از سوی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی تدوین می شود.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صبح چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی این استان از تدوین طرح جامع تلاوت، تدبر، تربیت و تمدن قرآنی در استان خراسان شمالی از سوی این شورا خبر داد.

 

وی که خود ریاست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی را بر عهده دارد؛ با تأکید بر تدوین و اجرای هر چه سریع تر این طرح در استان، اظهار داشت: با اجرای طرح جامع تلاوت، تدبر، تربیت و تمدن اسلامی در خراسان شمالی تلاش می شود تا اقدامی بنیادین و اساسی در راستای بهره گیری اصولی از قرآن کریم اجرا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که باید به قرآن کریم نگاه جامع و کلانی داشته باشیم و برای ترویج و تبیین آموزه های آن در جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: نباید در مورد قرآن کریم تنها به حداقل ها و تلاوت آن بسنده شود بلکه می بایست با همراهی اصول تلاوت، تدبیر و تربیت قرآنی، برای دست یابی به تمدن والای قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی طرح تلاوت، تدبیر، تربیت و تمدن قرآنی در واقع آغازگر حرکتی نوین در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در کشور محسوب می شود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح باید برنامه ریزی صحیح و اصولی صورت گیرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که خود پیشنهاد کننده این طرح محسوب می شود؛ هدف از ارائه و اجرای آن را فعال تر شدن مساجد و اماکن مذهبی در زمینه قرآن و ترویج فرهنگ عمومی قرآنی ذکر و اضافه کرد: طرح تلاوت، تدبیر، تربیت و تمدن قرآنی مرحله بندی دارد که در آن برای رسیدن به تمدن قرآنی می باید همه مراحل به ترتیب و به درستی اجرا شود.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تلاوت قرآن مدخل و دالان ورودی این طرح جامع محسوب می شود اما در این زمینه نباید تنها به حداقل ها و تلاوت صرف قرآن اکتفا کنیم.

 

وی تصریح کرد: طرح های قرآنی نظیر تلاوت نور می باید همه آغازگر حرکتی نوین و در راستای اجرای طرح جامع قرآنی باشند تا فعالیت ها و نتایج به دست آمده در این حوزه پایدار و ماندگار باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به کادرسازی برای گسترش فعالیت های قرآنی در استان تأکید کرد و افزود: باید با حمایت از تشکل های قرآنی و تشکیل کارگروه های قرآن برای اجرای فعالیت های قرآنی در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

 

نماینده ولی فقیه دراستان خراسان شمالی همچنین با پیشنهاد اجرای طرح نذر و وقف قرآنی در مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی در استان، افزود: اکنون در خراسان شمالی طرحی با عنوان موقوفه قرآنی وجود ندارد اما در صورت اجرای طرح نذر قرآنی و وقف قرآنی در مساجد، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری؛ می توان این نقص را تا حدود زیادی مرتفع کرد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات