۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۲۵۷۵۰
نماینده مجلس:

تحدید نسل فرصت های نظام را محدود می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که کشور ما در آینده نیازمند جمعیتی پویا و جوان است، گفت: ما امروز باید از فرصت استفاده کنیم و با تبلیغ صحیح جامعه را به سمتی هدایت کنیم تا بتوانیم جمعیت را افزایش بدهیم و در آینده مشکلی نداشته باشیم.
حجت الاسلام پژمان فر

حجت‏الاسلام نصرالله پژمان‏فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر خطرات کاهش جمعیت کشور در آینده، گفت: وقتی کشور با کمبود جمعیت رو به رو شود فرصت‏های پیشرفت در همه زمینه‏ها را از دست می‏دهیم.

وی با بیان این‏که جمهوری اسلامی ظرفیت‏های بالایی را در همه زمینه‏ها دارد، ابراز داشت: اگر بخواهیم این ظرفیت‏ها را به فعلیت برسانیم احتیاج به نیروی انسانی جوان با روحیه شاداب و با انگیزه داریم و اگر با کمبود جمعیت مواجه شویم این ظرفیت‏ها به فعلیت نمی‏رسد.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر به اهمیت جوان بودن جمعیت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه همه دنیا در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مشغول رقابت با هم هستند و این رقابت نیازمند نیروی جوان با کمیت بسیار زیاد است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که کشور ما در آینده نیازمند جمعیتی پویا و جوان است، تصریح کرد: ما امروز باید از این فرصت استفاده کنیم و با تبلیغ صحیح جامعه را به سمتی هدایت کنیم تا بتوانیم جمعیت را افزایش بدهیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به این‏که جوانان در همه عرصه‏ها پیشتاز میدان هستند، ابراز داشت: اگر جامعه‏ای دچار پیری جمعیت شد دیگر نمی‏تواند پیشرفت چشمگیری در هیچ زمینه‏ای داشته باشد و این عدم پیشرفت به معنی عقب ماندن از قطار حرکت دنیا به سمت تکنولوژی نوین جهانی است.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر در پایان به جایگاه کشوری با جمعیت جوان در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر امروز برای آینده جمعیت کشور برنامهریزی نکنیم و این تهدید کاهش نسل را جدی نگیریم صدمات غیر قابل جبرانی به آینده کشور وارد می‏شود./922/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات