۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۲۵۷۶۵
نصرتی:

روحانیت در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: حوزه های علمیه و روحانیت در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی متأثر از جنگ نرم دشمنان قرار دارند.
نصرتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی نصرتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میانه با تأکید بر نقش مهم و محوری نهادهای فرهنگی و دینی در عدم گرایش جوانان به مواد مخدر اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی متأثر جنگ نرم دشمنان قرار دارند.


وی با اشاره به این‌که روحانیان به عنوان مرزبانان عقیدتی ملت رسالت مهمی در آگاهی‌بخشی و تبیین مضرات فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر از دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: عدم مدیریت و مهندسی فرهنگی مناسب و ضعف نظارت‌های اجتماعی و تزلزل در پایه های اعتقادی و دینی از مهم‌ترین عوامل رواج اعتیاد در جامعه است.


نصرتی اطلاع رسانی به آحاد جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی سالم، تدبیر در اوقات فراغت، آموزش مهارت دوست‌ یابی، مهارت‌های ارتباطی، مشارکت در حوزه آموزش و تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی نسل جوان جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه متولیان فرهنگی و دینی به ویژه حوزه های علمیه، مساجد و بسیج در این زمینه مسؤولیت بر عهده دارند.


مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که ملت ایران بیش از چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر انقلاب اسلامی ایران کرده است، تصریح کرد: مواد مخدر یکی از معضلات پرهزینه برای نظام است که نیازمند آسیب‌شناسی و ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری و راهکارهای مناسب برای درمان است.


وی با اشاره به این‌که ترویج مصرف مواد مخدر یکی از مهمترین برنامه های استکبار جهانی در قالب جنگ نرم برای استحاله فرهنگی جوانان ایرانی است، گفت: دشمن سعی در ایجاد فاصله میان نظام اسلامی و جوانان به‌ عنوان سرمایه‌های اصلی نظام و پشتوانه فکری و فرهنگی ملت دارند.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نتایج مطالعات و پژوهش دفتر پیشگیری استان در سال 90، اظهار داشت: 49 درصد قتل‌ها، 82 درصد تجاوزهای جنسی، 69 درصد درگیری‌های منجر به قتل، 50 درصد سوانح جاده‌ای منجر به مرگ، 27 درصد خودکشی‌ها، 62 درصد درگیری‌ها و نزاع‌ها و 50 درصد همسرآزاری‌ها در نتیجه استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی است.


نصرتی با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد مخدرصنعتی، نسبت به مواد مخدر سنتی گفت: ولایت فقیه و مردم را اصول تعیین کننده در سرنوشت جامعه و نظام اسلامی هستند، توجه به این دو عنصر اساسی موجب رستگاری خواهد بود، از این روست که دشمنان به دنبال تزلزل در جایگاه ولایت فقیه و ترویج اعتیاد در جمع ملت ایران دارند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات