۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۲۵۸۰۶
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

پیام غدیر پیروی از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با اشاره به خطبه118 و 182 خطبه نهج البلاغه گفت: نقش مهم غدیر بر هیچ فردی پوشیده نیست؛ انقلاب اسلامی ایران ادامه‌دهنده راه غدیر است و باید همواره پیرو ولایت باشیم.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد ظهر امروز 23 مهرماه با حضور حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سالک در این همایش به بیان دوازده محور رسالت های کانون های مساجد در شرایط امروز جامعه پرداخت و اظهار کرد: کانون های مساجد باید با تکیه بر معرفت و بصیرت و آگاهی، خودشان را باور کنند و اعضای این مراکز باید به باور برسند چرا که ضعف باور ما را از پشتکار دور می سازد.

 

وی با بیان این که هدف جریانات سیاسی داخلی در حال حاضر، تشدید اختلافات بین جامعه اصولگرایان است، تصریح کرد: در  واقع آن ها می گویند که حرف اصلی شان با ولایت است و می خواهند وارد مجلس خبرگان رهبری بشوند و رهبری را بیندازند و به همین دلیل آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حساس است.

 

خالی شدن مجلس آینده از روحانی فاجعه است

وی افزود: در مجلس اول شورای اسلامی 30 مجتهد صاحب رساله حضور داشت و مجلس آینده اگر از روحانی خالی شود، فاجعه است و در مجلس باید افراد متعهد و با ایمان وارد شود و این نقش کانون های مساجد در تربیت انسان ها است.

 

وی، دومین محور رسالت کانون ها را فهم عمیق معارف اسلامی عنوان و تصریح کرد: این فهم عمیق باید توأم با علم و درک قرآنی باشد و در راستای ارتقای فهم سیاسی و جریان شناسی قرار بگیرد.

 

وی افزود: دشمن شناسی و جریان شناسی از دیگر رسالت های کانون های مساجد است و تقویت ریشه های وحدت و تلاش برای اتحاد مسلمین حول محور وحدت و اطلاع رسانی به روش های مختلف، با مقاله، فیلم، انیمیشن و دیگر ابزار رسانه ای از دیگر رسالت هایی است که می توان برای کانون های مساجد برشمرد.

 

حجت الاسلام سالک ادامه داد: تنظیم منشور اخلاقی خانواده در سایه ارتباطات اخلاقی و دینی، تهیه محتوا در فضای مجازی، تامین منابع برای حفظ خودکفایی و برنامه ریزی برای توسعه کمی و کیفی با هدف کادرسازی و تربیت نیروهای حزب اللهی از دیگر رسالت های کانون های مساجد است.

 

وی افزود: حضور درهمه صحنه های انقلاب مثل روز قدس، 22 بهمن و تلاش حول محور آیت الله خامنه ای نیز از مهمترین رسالت های کانون های مساجد است که باید ولایت محور و در خط مقدم دفاع از ولایت باشند.

 

امروز اسرائیل در حاشیه است

وی درادامه با بیان این که امروز اسرائیل در حاشیه است، تصریح کرد: در واقع داعش، اسرائیل دوم است و از طرفی امروز عربستان به دلیل برپایی جشن غدیر در یمن ضعیف شد چرا که سوریه، لبنان و عراق و ایران را هم از دست داده است و کانون ها در شرایط فعلی سنگر جدی در مبارزه با استکبار هستند.

 

 وی در ادامه  با بیان این که تشکیل جبهه فرهنگی از وظایف فعالان فرهنگی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: باید جبهه‌های فرهنگی در تمام استان‌های کشور فعال شوند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز رسانه‌های بیگانه با جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی قصد نفوذ به این فرهنگ اسلامی را دارند، افزود: 18 هزار و 596 کانون فرهنگی در کشور وجود دارد که نسبت به جمعیت کشور، اندک است لذا باید اقدامات بیشتری در افزایش و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد برداشته شود.

 

پیام غدیر، پیروی از ولایت است

وی ادامه داد: 360 کانون فرهنگی تخصصی نیز در کشور وجود دارد و این در حالی است که در سال 92 و همچنین سال گذشته بودجه های فرهنگی 21 درصد کاهش پیدا کرد که در بودجه سال آینده باید دقت لازم لحاظ شود.

 

حجت الاسلام سالک در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به خطبه118 و 182 خطبه نهج البلاغه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ادامه‌دهنده راه غدیر است و نقش مهم غدیر بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید همواره پیرو ولایت باشیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد تقسیم شود و کانون‌ها با تکیه بر خطبه‌های نهج‌البلاغه و سخنان حضرت امیرالمومنین علی(ع) فعالیت‌های خود را به صورت گسترده دنبال کنند./934/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات