۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۲۵۸۶۲

همایش نیایشی برای صلح عادلانه در جهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «نیایشی برای صلح عادلانه در جهان» با حضور اندیشمندان، رهبران و نخبگانی از ادیان توحیدی در سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.
همايش نيايش براي صلح عادلانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش«نیایشی برای صلح عادلانه در جهان» عصر روز 23 مهرماه با حضور اندیشمندان، رهبران و نخبگانی از ادیان توحیدی همچون آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، آیت‌الله عباس کعبی، آیت‌الله روح‌الله قرهی، مولوی نظیر احمد سلامی از علمای اهل سنت ایران، گریگوری نرسیسیان، اسقف و خلیفه ارامنه و خانم جهانگیری، نایب رئیس انجمن موبدان زرتشتی و نیز اسقف بنیامین به نمایندگی از آشوریان کشور در سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، محورهای مهم این همایش که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، تبیین اهمیت صلح مبتنی بر عدالت از دیدگاه ادیان و مذاهب آسمانی، تعیین راهکارهای همکاری مشترک ادیان الهی برای برقراری صلح عادلانه در جهان و ترسیم راهبرد مشترک ادیان الهی درباره صلح بود. 


در این همایش، ابتدا آیت‌الله حائری شیرازی و سپس ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سخنرانی درباره محورای این همایش پرداختند و پس از آن، جهانگیری و گریگوری نرسیسیان دیدگاه های دین خود درباره برقراری صلح عادلانه در جهان را تبیین کردند.

 

در ادامه این همایش، کلیپی از فعالیت های مرکز گفت‌وگوی ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نشست های برگزار شده در حوزه گفت‌وگوی ادیان پخش شد.

 

در بخش دوم این همایش، اسقف بنیامین از علمای آشوریان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران، نظیراحمد از رهبران اهل تسنن، آیت‌الله قرهی، رییس حوزه علمیه امام مهدی(ع) و نیز آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداختند.

 

در پایان این همایش، حضار سوالات خود از همایش را در حضور نمایندگان ادیان مختلف طرح کردند و بیانیه پایانی این همایش قرائت شد./805/پ203/ب4

ارسال نظرات