۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۸۹۹
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(7)

فرصت دوساله‌ای که آینده فرهنگی جامعه را رقم می‌زند

خبرگزاری رسا ـ روحانی جانباز دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ترویج تفکر دینی در بین سربازان گفت: مبلغ باید نیروی تفکر جوان را پرورش دهد، اگر مبلغ بخواهد جوان را برای آینده کشور و جامعه آماده کند با تفکر و تعقل را در او بیدار کند.
سربازان
حجت الاسلام اسدالله جعفری، مبلغ دینی حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا شناخت مبانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را برای همه اقشار جامعه لازم قلمداد کرد و گفت: اگر یک شخص نسبت به کشورش آگاهی لازم را نداشت زمانی که باید از کشور دفاع کند نمی تواند موفق باشد.
 
وی به مبانی اصلی تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین اصل تبلیغ برای روحانی اخلاص و علم است.
 
این روحانی رزمنده دفاع مقدس با اشاره به حضور دو ساله سرباز در مراکز نظامی خاطرنشان کرد: مبلغ باید تلاش کند که از این فرصت دو ساله استفاده کند تا بهترین آگاهی را برای ادامه زندگی در اختیار سرباز قرار دهد.
 
حجت الاسلام جعفری، سربازی را فرصتی برای پرورش فکر جوان برشمرد و ابراز داشت: اگر مبلغ بخواهد جوان را برای آینده کشور و جامعه آماده کند با تفکر و تعقل را در او بیدار کند.
 
مبلغ دینی سربازی را دوره آموزش های مختلف برای جوان قلمداد و تصریح کرد: اگر نظام بخواهد فرد را طوری آموزش دهد که کامل ترین نیرو برای جمهوری اسلامی ایران باشد با به مسأله آموزش دین توجه جدی کند.
 
وی وظیفه مبلغ مراکز نظامی را تبیین مطلوب مسائل دینی برای سربازان برشمرد و افزود: برای بیان و شکل گیری مسائل در ذهن جوان باید ارتباط صمیمی و دوستانه با او برقرار کرد.
 
حجت الاسلام جعفری با اشاره به نیاز اولیه هر انسانی برای شناخت احکام دین گفت: باید از راه مبانی عقلانی، آموزه های دینی را به سربازان انتقال داد و بعد شبهات را با استدلال برایش بیان کرد.
 
مبلغ دینی احترام گذاشتن را برای ارتباط با جوان لازم برشمرد و تصریح کرد: توصیه مهم حضرت آیت الله سیستانی در تبلیغ دینی رفتار احترام آمیز مبلغان باجوانان است.
 
وی به روحیه جهادی روحانیان در تبلیغ دینی اشاره کرد و ابراز داشت: تاثیر گفتار مبلغان زمانی است که رفتار دینی هم داشته باشند و بعد دیگران را سفارش به پایبندی به دین کنند مانند روحانیان رزمنده دوران دفاع مقدس که خود عامل بوده است حتی بیان خاطرات دفاع مقدس می تواند فضای فکری جوانان امروز را دگرگون کند.
 
حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به آشنایی مبلغ به قوانین و مقررات نظامی گفت: تمام افرادی که در پادگان ها حضور دارند همه قوانین را می دانند و اگر مبلغ بخواهد کامل با نیروها همراهی کند باید قوانین نظامی را بشناسند./1322/ت302/س
ارسال نظرات