۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۹۷۶
حجت الاسلام بیگی:

فعالیت 563 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 563 کانون فرهنگی هنری با یکصد کتابخانه باز در مساجد استان فعال است.
حجت الاسلام اباذر بيگي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی در ارومیه با اشاره به فعالیت 563 کانون فرهنگی هنری با یکصد کتابخانه باز در مساجد استان، اظهار داشت: کانون‌های مساجد بستری برای هدایت نسل جوان است.

 

وی قرآن را محور فعالیت کانون های فرهنگی هنری در استان اعلام کرد و گفت: مساجد با انجام فعالیت های قرآنی در تلاشند با جذب جوانان به سمت مساجد زمینه های آگاه سازی و آشنایی آنها با مبانی اسلام را فراهم سازند.

 

حجت الاسلام بیگی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد را سربازان جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: با حضور فعال جوانان در برنامه های فرهنگی مذهبی مساجد، زمینه برای ورود آنها در دام توطئه های دشمنان کم می شود.

 

حجت الاسلام کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این مراسم با تأکید بر جلب اعتبار برای عمران فرهنگی مساجد، گفت: متأسفانه در جامعه امروزی ما جایگاه حقیقی مساجد فراموش شده بنابراین مساجد باید به جایگاه اصلی خود دست یابند.

 

وی قرآن پژوهی از سوی فعالان امور قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: همسویی و هماهنگی مدرسه و خانواده با فعالیت های مساجد، جامعه را از گزند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون می دارد.

 

حجت الاسلام کفیلویی ادامه داد: قرآن باید مبنای قانون گذاری و سیاست گذاری در جامعه باشد و فرهنگ قرآنی بیش از پیش در بین جوانان ترویج یابد.

 

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز رواج اعتیاد و همچنین مفاسد مالی و اخلاقی را از جمله توطئه های دشمنان در جنگ نرم خواند و گفت: مسؤولان با برنامه ریزی دقیق برای مقابله با این توطئه های اقدام کنند تا شاهد بداخلاقی های اجتماعی در جامعه نباشیم.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از خیرین مسجد ساز، خاطر نشان کرد: برخلاف دیدگاه عده ای که می گویند؛ مدرسه سازی بهتر از مسجد سازی است، باید گفت که در حال حاضر، مسجدسازی مهمتر از مدرسه‌سازی است و باید ساخت مساجد مورد توجه جدی خیرین در جامعه قرار گیرد.

 

گفتنی است، همایش تجلیل از تالیان و قاریان قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار و از 21 نفر از فعالان عرصه قرآنی تجلیل شد./936/پ202/ب3

 

ارسال نظرات