۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۰۹۰
مبلغان جهادی(14)

حضور جهادی تبلیغی طلاب در پارک‌ها

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه جهادی فرهنگی تبلیغی رهروان انتظار گفت: مهم ترین فعالیت های این گروه جهادی، ایجاد و جذاب سازی غرفه کودک و نوجوان در پارک‌ها و بوستان‌ها است.
ربيعي

 حجت الاسلام جواد ربیعی، مدیر گروه جهادی فرهنگی تبلیغی رهروان انتظار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به یکی از مهم ترین فعالیت های این گروه جهادی مبنی بر ایجاد و جذاب سازی غرفه کودک در پارک‌ها و بوستان‌ها پرداخت و گفت: این گروه جهادی از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد که استقبال مردم و توانمندی و هنر دوستان طلبه سبب روی آوردن ما به تبلیغ جهادی شد.پ ارک، بهترین فضا برای برقراری ارتباط دینی با برخی جوانان و افرادی است که از مسجدها و محیط های مذهبی تا حدودی فاصله گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام ربیعی افزود: به این نتیجه رسیدیم که غرفه های جذاب در پارک ها با محوریت روحانیان ایجاد کنیم که محور تمامی ها برنامه ها حتی نقاشی و ... که برگزار می شود، طلبه ها هستند و همین مسأله سبب برقراری ارتباط بین مخاطبان با طلبه ها می شود.

 

وی به برنامه های غرفه ها اشاره کرد و گفت: غرفه های موجود، برنامه هایی در زمینه های مختلف از جمله نقاشی، رنگ آمیزی، گریم صورت و... برگزار می شود. به عنوان مثال، گریم صورت کودکان را خواهران مذهبی و حتی طلبه و افراد آشنا با معارف اهل بیت(ع) انجام می دهند که با برقراری ارتباط فرهنگی با بچه ها به طور غیرمستقیم پیامی اخلاقی را به او منتقل و جایزه را طلبه ها به بچه ها تقدیم می کنند.

 

مدیر گروه جهادی فرهنگی تبلیغی رهروان انتظار افزود: با فعالیت تربیت محور، خانواده ها به خاطر بچه هایشان به غرفه ها مراجعه می کنند که حضور والدین در غرفه ها و سایر بخش‌ها سبب آشنایی آنان با فعالیت‌ها فرهنگی و تبلیغی روحانیان خواهد شد.

 

حجت الاسلام ربیعی به ضرورت گسترش فعالیت فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان در پارک ها اشاره کرد و اظهار داشت: حتی غرفه های فکری را برای نوجوانان و جوانان برپا می کنیم که این قشر هم در مدت زمان حضور در پارک، از وقت خود استفاده و با آموزه‌های دینی ارتباط برقرار کنند. برای دختر خانم‌ها هم خواهران طلبه مباحث مربوط به آنان را بیان می کنند.

 

وی در خصوص سایر غرفه ها گفت: غرفه چندرسانه ای نیز کلیپ های مختلف با موضوعات رفع اسلام و شیعه هراسی، طب سنتی، غرفه دقایقی با قرآن پخش می کنند. غرفه دیگری که مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد، غرفه ای با عنوان مسابقه بی سابقه است که افراد مراجعه کننده با مشاهده اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، در مسابقه شرکت می کنند و این مسابقه برای برخی افراد توفیق اجباری می شود که با تدبر در قرآن در مسابقه شرکت کنند. 

 

مدیر گروه جهادی فرهنگی تبلیغی رهروان انتظار با اشاره به سطح گسترش فعالیت این گروه جهادی گفت: سطح گسترش برنامه‌های جهادی گروه رهروان انتظار بیشتر در سطح تهران برگزار می شود و در برخی شهرها نیز برگزار شده است.

 

حجت الاسلام ربیعی به برنامه‌ای با عنوان همراه با کاروان غدیر پرداخت و اظهار داشت: از برنامه‌های اخیر گروه رهروان انتظار، اجرای برنامه ای با عنوان همراه با کاروان غدیر، هر شب در برخی از مساجد تهران و هر روز صبح تا عصر در مدارس این شهر تا روز مباهله است. قابل ذکر است که یکی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی فرهنگی تبلیغی رهروان انتظار، برگزاری جشن های تکلیف در طول سال است.

 

گفتنی است، کاربران محترم می توانند انتقادات و پیشنهادهای خود را نسبت به فعالیت های گروه جهادی رهروان انتظار از طریق سامانه پیامکی 30002223141417  اعلام کنند./822/ت302/س

ارسال نظرات