۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۲۶۱۰۶
امام جمعه ایلام با انتقاد از رسانه‌های حامی سران فتنه:

جرم فتنه گران قابل بخشش نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در ایلام با انتقاد از برخی رسانه‌ها و مطبوعات در حمایت از سران فتنه 88 گفت: فتنه گران با حمایت استکبار جهانی به مقابله با نظام و ولایت پرداختند به همین دلیل قابل بخشش نیستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: آمریکا و رژیم نامشروع اسراییل در ابتدا گروه تروریستی داعش را ایجاد کردند و جنایات غیر قابل تصوری در سوریه و عراق به راه انداختند.

 

وی افزود: تضعیف و تحریم جمهوری اسلامی ایران از اهداف دشمنان بوده و همواره سعی کردند این نظام الهی و دین اسلام واقعی را به زیر سؤال ببرند.

 

خطیب جمعه ایلام گفت: حماسه غدیر و نسخه بی‌بدیل غدیر خم، نمادی از حاکمیت دینی و فرهنگ علوی است که فتنه گران در سقیفه بنی ساعده آن را نادیده گرفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی اظهار کرد: شباهت روشنی و نزدیکی بین حکومت اسلامی در ایران و دوران زمامداری امام علی (ع) وجود دارد، همان طوری که در دوران ولایت و زعامت حضرت علی(ع) گروه‌های معاند قاسطین، مارقین و ناکثین در یک جبهه واحد در برابر حکومت الهی و اسلامی امام علی(ع) شورش کردند و اکنون فتنه گران به مقابله با اسلام و ولایت پرداخته‌اند.

 

وی ادامه داد: پس از 1400 سال از عمر اسلام تاریخ دوباره تکرار شد و اکنون آمریکا و اسراییل به عنوان قاسطین، منافقین و گروه‌های ضدانقلاب به عنوان مارقین و عوامل فتنه و سران خائن فتنه 88 امروز به عنوان ناکثین پیمان‌شکنان جمل که روزگاری در کنار امام و رهبری و اعلام تبعیت از ولایت‌فقیه می‌کردند، خیانت بزرگی نسبت به نظام و امام و رهبری مرتکب شدند.

 

نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: اگرچه برخی افراد و گروه‌ها و شخصیت‌ها درصدد تطهیر چهره عناصر اصلی فتنه و به فراموشی سپردن اقدامات زشت و ننگین و خیانت بار آنها هستند، اما فتنه 88 بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین فتنه در تاریخ انقلاب است که قابل بخشش نیست.

 

امام جمعه ایلام با انتقاد از برخی رسانه‌ها و مطبوعات در حمایت از سران فتنه 88 تأکید کرد: فتنه گران با حمایت استکبار جهانی به مقابله با نظام و ولایت پرداختند به همین دلیل قابل بخشش نیستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به حکم اعدام آیت الله محمدباقر نمر توسط رژیم عربستان اشاره کرد و گفت: اجرای این حکم تبعات سنگینی برای حاکمان فاسد و مزدور آل سعود خواهد داشت زیرا این روحانی مبارز مورد علاقه بسیاری از مسلمانان این کشور است و جز حق و اعتراض به نا عدالتی چیزی نمی‌گوید.

 

وی افزود: حاکمان فاسد و مزدور آل سعود در طول زمامداری خود ثابت کرده‌اند که به هیچ وجه پایبند رعایت حقوق بشر نیستند زیرا بسیاری از مردم جامعه به ویژه زنان از کمترین حقوق انسانی حتی رانندگی محروم هستند.

 

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: آیت اله نمر، روحانی مجاهد و فداکاری است که به جرم اعتراض به دیکتاتور عربستان و حمایت از قیام قشرهای مختلف زیرستم آل سعود چندین سال است در زندان انفرادی آل سعود تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی ضمن محکوم کردن حکم اعدام آیت اله نمر آن را خلاف قوانین حقوق بشری خواند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی را یک ظرفیت بسیار مهم و بزرگ‌ترین عامل رشد و تعالی نسل جوان برشمرد.

 

وی افزود: روآوری به ورزش، مهم‌ترین وسیله در بازدارندگی جوانان در مقابل ناهنجاری‌ها و برنامه‌های مخرب دشمنان است.

 

امام جمعه ایلام همچنین روز مباهله را روز حقانیت اهل‌بیت (ع) بر دشمنان اسلام دانست و گفت: 24 ذی الحجه به عنوان روز مباهله و روز حقانیت ائمه اطهار است./998/د101/ب4

ارسال نظرات