۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۲۴۸

همایش تکریم خیران مدرسه ساز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم خیران مدرسه ساز با حضور معاون راهبردی رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیران مدرسه ساز سراسر کشور برگزار شد.
مدرسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تکریم از خیران مدرسه ساز کشور امروز پیش از ظهر با حضور محمد باقر نوبخت معاون نظارت راهبردی رییس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمدرضا حافظی رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز و جمعی از خیران مدرسه‌ساز سراسر کشور در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

در ابتداری مراسم مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خود با خیران مدرسه‌ساز فرمودند که مجموعه خیران مدرسه‌ساز یکی از پدیده‌های مبارک انقلاب و کشور است.

 

وی افزود: از سیاست‌های محوری دوره جدید وزارت آموزش و پرورش موضوع مشارکت‌های مردمی است که حضور خیران جایگاه ویژه‌ای در سیاست مشارکتی دارد.

 

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با همه کمک‌هایی که خیران مدرسه ساز داشتند اما نیاز بخش آموزش و پرورش نیز رو به افزایش است، بهترین شیوه گسترش عمل خیر مدرسه‌سازی در کشور حضور و تبلیغ خیرین مدرسه ساز است.

 

رئیسی اظهار داشت: ما نباید نگران حضور سایر نهادهای خیر کشور باشیم افزایش تعداد نهادهای خیر با وجود شبکه‌های عظیم خیران در کشور لازم است برخی نهادها تا 300 شهرستان گسترش یافته است و بعضی هم در خانواده و اقوام رسوخ پیدا کرده است.

 

وی ضمن تشکر از مجموعه افراد دست اندرکار خیر مدرسه ساز گفت: مجامع و تشکیلات استانی و شهرستانی بدون بار مالی بر دولت جریان خیرین مدرسه ساز را هدایت می‌کنند.

 

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن تشکر از اقدامات خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز بدانند که با وجود همه اقداماتی که آنها انجام دادند هنوز آموزش و پرورش نیازمند به حضور آنها است.

 

در ادامه محمد رضا حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: راهی که شما خیرین مدرسه ساز در پیش گرفتید راه سازندگی و انسان‌سازی است که در کشور ایجاد انگیزه برای فراهم‌سازی زمینه کسب فرهنگ علم را فراهم می‌کند.

 

وی افزود: نخستین خیر مدرسه ساز امام راحل بودند که در زمینه هزینه کرده و فرمودند همه ایران باید مدرسه شود و امروز شاهد هستیم که مکنونات این ابرمرد در تمام کشور تحقق یافته است.

 

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد: شما خیرین مدرسه‌ساز در کشور پدیده‌ای را فراهم کردید که بدون تردید برکات آن به خود شما بازگشت خواهد داشت، ما مسلمان و معتقد به معاد هستیم و با این آینده اندیشی برای آخرت خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

 

حافظی اظهار داشت: هر مدرسه‌ای که به وجود می‌آید نعمتی برای کشور است که مردم و دولتمردان در ساخت آن تلاش کردند امروز کسانی که در این مدارس تحصیل کردند افتخارات بزرگی برای کشور کسب می‌کنند.

 

وی گفت: مژده خداوند بر مردم است که می‌فرماید: فضیلت کسب دانش از عبادات مسلمانان به مراتب بیشتر است، شما خیرین مدرسه ساز ارزش حرکت خود را بدانید.

 

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: هر کشوری که آموزش و پرورش قوی داشته باشد در زمینه‌های مختلف زیادی موفق و پیروز است اما هر کشوری که آموزش و پرورش ضعیف داشته باشد جز محرومیت چیزی نخواهد داشت.

 

حافظی در پایان بیان کرد: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به خیران مدرسه ساز فرمودند که این عمل شما صددرصد مورد رضای خدا است.

 

در پایان این مراسم با حضور معاون رییس جمهور از تعدادی خیرین مدرسه ساز تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات