۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۶۴۱۷
آذرماه؛

نهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی دایر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری نمایشگاه های کتاب و ارائه کتاب با تخفیف یکی از راهکارهای مهم برای ارتقا سطح فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی است، افزود: نهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی آذر ماه در خراسان جنوبی برگزار می شود.
نمايشگاه کتاب

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای کتابخوانی خراسان جنوبی با بیان این که امروزه برگزاری نمایشگاه های کتاب و کتابخوانی علاوه بر این که فرصت ارائه منابع خوب را توسط ناشران فراهم کرده و موجب رونق بازار کتاب می شود، گفت: این نمایشگاه فرصت خرید کتاب به قیمت مناسب را برای مردم فراهم کرده و موجب افزایش سرانه کتاب در سبد خرید خانواده ها می شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر یکی از معیارهای کشورهای توسعه یافته سرانه مطالعه است، افزود: اگر می خواهیم استانداردهای فرهنگی ما توسعه یابد و سطح بینش عمومی مردم ارتقا یابد باید سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی را افزایش دهیم که یکی از راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور برگزاری نمایشگاه های گوناگون کتاب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقای فرهنگی عمومی در خراسان جنوبی، نهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی پنجم تا 11 آذر ماه سال‌جاری در فضای یک‌هزار و 320 متر مربعی نمایشگاه بین‌المللی خراسان جنوبی  برپا می‌شود.

 

 محبی افزود: با توجه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی و شرایط موجود نیاز است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مساعدت و همکاری لازم را در خصوص برپایی این نمایشگاه و سایر فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

 

وی با بیان این که بیست و دومین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان در خراسان جنوبی با رنگ و بوی محرم برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره از هفته کتاب برنامه‌های متنوعی چون برنامه‌های بازدید از کتابخانه‌ها، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، قصه‌خوانی و روخوانی کتاب ویژه کودکان، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و کتاب‌خوانی، عضو‌گیری استانی در کتابخانه‌ها و مسابقات پیامکی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و ده‌ها برنامه دیگر در استان با رویکرد آیینی برگزار خواهد شد.

 

محبی، تقدیر از کتابداران و مسوؤلان نمونه کتابخانه‌های عمومی استان، تقدیر از کتابداران برتر فرهنگی، تقدیر از کتابخوانان نمونه، کتابخانه نمونه و کتابخانه‌های برتر و همچنین تقدیر از فعال‌ترین کتابخانه، تقدیر از اهداکنندگان برتر کتاب و تجلیل از خادمان و مولفان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، تقدیر از نویسنده فعال، تقدیر از ناشر فعال و اهدای کتاب را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ادامه داد: این اداره آمادگی دارد تا برنامه‌های این دوره از هفته کتاب در استان را با مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و همچنین در صورت تمایل با حضور فعالان فرهنگی در بخش خصوصی اجرا کند.

 

محبی با اشاره به این که گسترش فعالیت های فرهنگی در تمامی حوزه ها از جمله حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری خیران و بخش خصوصی است، یادآور شد: توسعه فرهنگی جامعه نیازمند همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان است و شرایط اقتصادی ایجاب می کند همکاری مردم و بخش خصوصی در انجام برنامه های فرهنگی بیشتر شود./968/پ203/ب5

 

ارسال نظرات