۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۵۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

ماه محرم بستر مناسبی برای بیان تهدیدات و موضوعات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به فضای مناسب تربیتی در ایام ماه محرم و لزوم بیان مسائل اجتماعی و دینی توسط علما و روحانیان در این ایام، گفت: ایجاب می کند که علما و روحانیان در ایام ماه محرم در خصوص هجمه ها، تهدیدها و شبهات دینی و اجتماعی سخنرانی کنند.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در همایش تبلیغ در ماه محرم، خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم نشست علما، مبلغان و روحانیان با هدف ارائه اهمیت بحث تبلیغ برگزار می شود.

 

وی افزود: نسبت به سال گذشته تعداد علما، روحانیان و مبلغان افزوده شده و در ماه محرم امسال بیش از 700 روحانی در استان اردبیل در شبکه تبلیغ حضور گسترده دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت حوزه‌های علمیه مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال را با تربیت طلاب و روحانیون عالم و متبحر یادآور شد و گفت: ماه محرم بهترین فرصت و ظرفیت برای بیان تبیین مسائل و موضوعات دینی است که به یقین حضور روحانیان متبحر و متخصص در این حوزه کمک می‌کند تا این امر به شیوه مناسب انجام شود.

 

حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: این محافل و مجالس را بر مبنای ضرورت امر تبلیغ و اهمیت آن برپا کردیم چرا که خواسته مردم، بزرگان دینی و علما این است که در این مجالس و محافل در کنار عزاداری ها باید فضیلت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

این مسؤول، تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی سه موضوع پیشنهادی از سوی شورای فرهنگ عمومی در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی در محرم امسال مدنظر است که باید علما و روحانیون در این زمینه کار اساسی را انجام دهند.

 

عضو شورای فرهنگ عموی استان اردبیل سه موضوع را بحث خشونت و نزاع، طلاق و بحث امانت و راستگویی توصیف کرد و افزود: ماه محرم بستر مناسبی است تا علما در کاهش این تهدیدها و موضوعات اجتماعی که گاه جنبه شرعی نیز دارد ورود پیدا کنند و مردم را بیشتر با ابعاد سبک زندگی اجتماعی و موضوعات مواد مخدر و اعتیاد آشنا کنند.

 

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: در کنار آن باید سیره امام حسین (ع) مورد توجه علما و روحانیون قرار گرفته و این موضوع ایجاب می‌کند که روشنگری‌ها انجام شده تا جلوی برخی از هجمه‌ها و تهدیدها و شبهات گرفته شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که در عصر کنونی توسعه فضای مجازی و سایبری شرایط و موقعیتی متفاوت نسبت به گذشته به جود آورده است، تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه‌ها و سایت‌های مختلف و جذب مخاطبان بیشمار در این حوزه و همچنین حضور 72 درصدی مردم در شبکه‌ ایفا می‌کند که با مراقبت بیشتر موضوعات مختلف مدنظر قرار گرفته و پاسخی واقعی به شبهات داده شود./937/پ202/ب

ارسال نظرات