۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۶۶۰۷
آیت الله شبستری:

جهان اسلام حکم ظالمانه آل سعود علیه شیخ نمر را برنمی‌تابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز صدور حکم اعدام آیت الله النمر از سوی رژیم آل سعود را غیرانسانی و مخالف موازین اسلام دانست و تاکید کرد که جهان اسلام این حکم ظالمانه را برنمی تابند و به آن واکنش سختی نشان خواهند داد.
آيت الله شبستري آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر النمر رهبر شیعیان در عربستان اظهار داشت: حکم اعدام این عالم مجاهد که از طرف دادگاه جنایی عربستان صادر شده است، وجهه قانونی ندارد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت الله نمر تنها به دلیل این‌که خواستار رسیدگی به وضعیت قبرستان بقیع، به رسمیت شناختن مذهب شیعه و اسلامی شدن چارچوب های آموزش و پرورش عربستان شده بود، به نحو فجیعانه ای دستگیر و محکوم به اعدام شده است.


امام جمعه تبریز حکم صادر شده توسط حکومت آل سعود علیه این عالم بزرگوار جهان تشیع را ظالمانه دانست و با اشاره به دلایل اعمال فشار توسط حکومت پادشاهی عربستان بر این عالم دینی تاکید کرد: شیخ نمر بارها درخواست رسیدگی به وضعیت قبرستان بقیع و مقابر مقدسه ائمه مدفون در این قبرستان را مطرح کرده است.


وی به درخواست آیت الله النمر باقر النمر برای استقرار شیوه تربیت اسلامی در سیستم تعلیم و تربیت دولتی در این کشور اشاره کرد و افزود: اصلی ترین عامل این فشارها، اعتقاد و درخواست این عالم شجاع شیعه برای قرار گرفتن مکتب تشیع در کنار چهار مذهب اهل تسنن به عنوان فرقه اسلامی است.


آیت الله شبستری شکنجه های رژیم آل سعود بر آیت الله النمر را غیرانسانی و مخالف موازین اسلام دانست و اعتراض اقشار مختلف مردم از اهل سنت و شیعیان در عربستان را نشانه عدم همراهی مردم این کشور با حکومت پادشاهی آل سعود عنوان کرد و گفت: فعالان حقوق بشر و آزادگان سراسر جهان نیز با هر دین و اعتقادی مخالف این رأی ظالمانه هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: دولت ترکیه که از ائتلاف ضد داعش دم می زند، به صورت پنهان و آشکار به مخالفان بشار اسد و موافقان داعش کمک می کند، این سیاست دوگانه و حمایت از تروریسم به ضرر دولتمردان ترک تمام خواهد شد.


امام جمعه تبریز با اشاره به حمله داعش به کوبانی یکی از مناطق کردنشین سوریه افزود: مقاومت مردم کرد با حملات وحشیانه داعش دور از انتظار غرب بود، البته سیاست‌های پشت پرده دیگری در این حمله وجود داشته است که خوشبختانه با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش خنثی شده است./935/ت302/ج

ارسال نظرات