۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۶۲۰
امام جمعه موقت ‌کاشان:

نماز مهم ترین عامل رسیدن به تقوا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان یکی از مهم ترین ابعاد تقوا را نماز دانست و گفت: بهترین وسیله برای رسیدن به تقوا نماز است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد بني هاشمي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید محمد بنی هاشمی امام جمعه موقت کاشان امروز ظهر در جمع مردم این شهرستان بر احیای نماز در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی افراد تأکید کرد و گفت: همانگونه که اولیای دین به نماز بیش از هرچیز دیگری اهمیت می دادند این فریضه واجب الهی باید به عنوان مهمترین وظیفه معنوی افراد قلمداد شود.  

 

وی با اشاره به این که اولیای دین به نماز اول وقت اهتمام ویژه ای داشتند یاد آورشد: پیامبر اکرم(ص) هنگام نماز که می شد هیچ کسی را به غیر از نماز نمی شناخت.

 

 

به گفته وی بسیاری از چهره های تاریخی علمی و معنوی و اقتصادی را که نام آنها از صدر اسلام تا به امروز در تاریخ می درخشیده است وقتی زندگانی آنها را بررسی می کنی مشاهده می کنی آنها بیشترین اهمیت را به نماز می دادند.  

  

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: تاریخ نام شخصیت هایی را ثبت و ضبط نموده که با شنیدن نام آنها بدون اختیار در برابرشان تواضع داریم چرا که آنها به نماز اهتمام داشتند.

 

وی افزود: ما اگر بخواهیم زندگی موفق و زندگی شیرینی را داشته باشیم به طوری که حتی هنگام بروز مشکلات و تلخی ها زندگی برای ما شیرین جلوه کند باید به نماز توجه ویژه ای داشته باشیم. 

 

به گفته وی اولین و مهمترین سؤال دختران و پسران از یکدیگر هنگام خواستگاری باید در باره نماز باشد و دختران و پسران و جوان باید متوجه باشند اگر هر یک از آنان اهل نماز نباشند خیر و برکتی در زندگی آنها نخواهد بود. 

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: از پیامبر سؤال شد افرادی که به نماز سهل انگار هستند یعنی نسبت به اصلاح کردن حمد و سوره و به جا آوردن نماز اول وقت و یا اینکه برخی اوقات نماز صبح آنها قضا می شود و مراعات لباس مباح در نماز را ندارند خداوند چه سرنوشتی برای آنها رقم می زند پیامبر جواب داد  افرادی که نسبت به نماز خود سهل انگاری می کنند به 15 بلا دچار می شوند.

 

 

وی افزود: افرادی که نسبت به نماز سهل انگاری می کنند خداوند برکت معنوی را از عمرآنها می گیرد و با وجود دعا و ذکر شبانه روزی اما هنگام مرگ دست خالی از دنیا می روند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی همچنین برداشتن سیمای صالحین از چهره، نتیجه نگرفتن از کارخیر، مستجاب نشدن دعا، بی اثر شدن دعای صالحین در حق او، ذلیل مردن و تشنه مردن هنگام مرگ، تنگ شدن و تاریک شدن قبر را از جمله آثار سهل انگاری در نماز اعلام کرد.

 

وی با اشاره به این که نمازهای جماعت خلوت است و رونقی که انتظارمی رود ندارد گفت: کسی که به نماز اهمیت می دهد در روز قیامت حسابش‌آسان می شود.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: دین اسلام بر 5 اصل و پایه استوار است که نماز یکی از پایه های دین است از این رو باید فرزندان خود را از همان ابتدای کودکی که همراه با اولیای خود به رکوع و سجده می روند آنها را وادار به نماز خواندن کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات