۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۶۶۲۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در تبریز، فعالیت گسترده توریسم درمانی در بیمارستان بهبود و دومین اجتماع عزاداران حسینی از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی در جهت هم‌افزایی بیشتر درخصوص بررسی مسائل و برنامه‌های فرهنگی کشور و معرفی توانمندی‌های فرهنگی استان از سی‌ام مهر تا دوم آبان‌ماه در تبریز برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که گردهمایی و نشست تخصصی یاد شده با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و مدیران و مشاوران حوزه‌ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می شود، افزود: گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور چهارشنبه هفته جاری سی‌ام مهرماه در تبریز کار خود را آغاز خواهد کرد.


صفی‌پور، دستیابی و رسیدن به اهداف عالی فرهنگی منطبق بر سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی نامگذاری شده است را از اهم اهداف برپایی این گردهمایی عنوان کرد.


دانشجویان نمونه دانشگاه تبریز معرفی می شوند


حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان این‌که دانشجویان نخبه در زمینه های علمی و فرهنگی از هر دانشکده در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی بر اساس آیین نامه مربوطه انتخاب و معرفی می شوند، گفت: مهلت ثبت نام و تحویل مدارک تا 15 آبان ماه سال جاری خواهد بود.

 
وی در ادامه با اشاره به نحوه ثبت نام و تحویل مدارک لازم در این زمینه نیز افزود: دانشجویان حائز شرایط می توانند، آیین نامه و فرم های مربوطه را از سایت معاونت دانشجویی و یا با مراجعه به دفتر دانشکده های این دانشگاه دریافت و پس از تکمیل به دانشکده های خود تحویل دهند.


معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان این‌که نفرات برگزیده طی مراسم با شکوهی در ایام مقارن با روز دانشجو معرفی خواهند شد، یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرسی اینترنتی studentaffairs.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.


فعالیت گسترده توریسم درمانی در بیمارستان بهبود تبریز


بهمن ذیجاه، مدیرعامل بیمارستان بهبود با اشاره فعالیت های خدماتی در این بیمارستان گفت: تمامی خدمات درمانی و معالجات این بیمارستان با رعایت استاندارد جهانی در این بیمارستان صورت می گیرد و روزانه 25 الی 30 عمل جراحی در این بیمارستان اجرایی می شود.


وی با بیان این‌که این بیمارستان از زمانی که تشکیل شده در زمینه توریسم درمانی فعالیت های گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد:  از کشورهای آذربایجان، کردستان عراق و شرق ترکیه بیماران برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند و در کل 5 درصد از بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند، از اتباع بیگانه هستند.


ذیجاه همچنین از اجرای طرح توسعه این مرکز درمانی در مساحت 20 هزار متر مربع خبر داد و افزود: این پروژه طبق استاندارد های جهانی تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید است که با توسعه بیمارستان بیش از 90 درصد نیازهای درمانی را پاسخگو خواهیم بود.


رییس بیمارستان بهبود خاطرنشان کرد: این بیمارستان از سال 74 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با 320 نفر پرسنل و 300 اساتید به فعالیت های درمانی  ادامه می دهد و  با توجه به این‌که این بیمارستان با 30 نهاد قرارداد درمانی دارد، خارج از تعرفه های قانونی از بیماران هزینه ای دریافت نمی شود.


دومین اجتماع عزاداران حسینی در تبریز برگزار می‎شود


فتح‏‎اله‎زاده، کارشناس تشکل‎‏های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در هفتم محرم در تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این تجمع به صورت کشوری در روزهای مختلف دهه نخست محرم برگزار خواهد شد که در شهرهای استان نیز سوم تا دهم محرم این اجتماع برگزار می‎‏شود.


وی افزود: در تبریز مراسم با سخنرانی حجت‎‏الاسلام بلاغی از واعظان تبریزی و 10 نفر از مداحان شاخص از جمله حاج مهدی خادم آذریان، مصطفایی، دادی، فلاح و قلی‌‎زاده برگزار خواهد شد.


گفتنی است، همایش روحانیان، مسؤولان هیأت‎های مذهبی و مداحان از دیگر برنامه‌های سازمان  تبلیغات اسلامی استان در آستانه ماه محرم است که در تبریز و شهرستان‎ها برگزار می‌شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات