۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۲۶۷۵۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد مقاومتی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مواضع سیاسی هم می توانیم به دشمن ضربه بزنیم و هم از آنها حمایت کنیم، گفت: موضع سیاسی که می گیریم بیانگر فرهنگ دینی یا ضد دینی ما است، به یقین مواضع سیاسی ما نباید برخلاف مواضع سیاسی رهبری باشد.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از عدم حضور مسؤولان در جلسه در شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: خداوند وعده نصرت الهی را به همه نیکوکاران و یاری کنندگان دین الهی داده است، چه چیزی مهم تر از فرهنگ وجود دارد که مسؤولان نتوانستند در این جلسه حاضر شوند، آنها باید پاسخگو باشند.

 

وی با بیان این که بحث اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در زمینه های متفاوتی چون، اقتصاد، تولید، وابستگی به قدرت های خارجی جبهه وسیعی دارد.


حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که در مواضع سیاسی هم می توانیم به دشمن ضربه بزنیم و هم از آنها حمایت کنیم، گفت: موضع سیاسی که می گیریم بیانگر فرهنگ دینی یا ضد دینی ما است، به یقین مواضع سیاسی ما نباید برخلاف مواضع سیاسی رهبری باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در زمینه علمی آموزش و پرورش باید جبهه علمی را تقویت کنند، عنوان داشت: علم باید رو به ترقی باشد، همه موظف هستیم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.


امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از این که فرهنگ عمومی ما دارای ضعف اتحاد عمومی است، یادآور شد: باید اتحاد خود را حفظ کنیم و زبان، قلب و عملکرد ما علیه دشمن باشد.


حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که پرچم نماد کربلا است نه علامت های آهنی که بر دوش می گیرند، خاطرنشان کرد: در این زمینه تا جایی که امکان دارد این علامات جمع آوری شود و به روحانیان نیز می گوییم که این امر مهم را تذکر دهند.

 

خطیب جمعه فریدونکنار با اشاره به درخواست بعضی از مردم جهت برگزاری جشنواره های کذایی، خاطرنشان کرد: ما با شادی مردم مخالف نیستیم، با کارهای انحرافی مخالفیم، کار باید ریشه دار باشد.

 

وی افزود: به جای برگزاری جشنواره های کذایی بیاییم در راستای یک اقدام فرهنگی به فقرا کمک کنیم، جشنواره های شکرگذاری بگیریم، جشن های گلریزان برای حمایت و کمک به نیازمندان برگزار کنیم نه اینکه در جشنواره ها موسیقی های انحرافی اجرا شود.

 

حجت الاسلام جلالی یادآور شد: همه ما موظفیم و امیدواریم با وحدت و دلسوزی برای دین، نظام و شهدا و در مسیر آرمان های شهدا قدم برداریم./950/پ202/ب1
 

ارسال نظرات