۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۷۸۰
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت 60 وقف جدید در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که فرهنگ وقف در خراسان جنوبی رشدی بیش از 80 درصد را تجربه کرده است، گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 60 وقف در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با بیان این که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 60 موقوفه جدید به ارزش 402 میلیون تومان در استان به ثبت رسیده است، گفت: در سال جاری فرهنگ وقف در استان بیش از 80 درصد رشد را تجربه کرده است.

 

وی با بیان این که یکی از اقدامات مهم سازمان اوقاف در راستای احیا و تملک موقوفات و اجرای درست نیت واقفان سند دار شدن اموال و املاک موقوفی است، گفت: در سه سال گذشته برای بیش از یک‌هزار و 600 موقوفه در خراسان جنوبی سند صادر شده است و از ابتدای سال جاری هم 327 موقوفه دیگر در استان صاحب سند شده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که  در حال حاضر نقشه‌های UTM ،640 موقوفه تهیه شده و در حال طی مراحل صدور سند برای این موقوفات هستیم گفت: در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار ملی عمرانی برای موقوفات و بقاع متبرکه خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که این اعتبارات در جهات تجهیز، تکیمل و مرمت بقاع متبرکه عضو طرح جامع ملی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که بیشترین موقوفه ثبت شده در سال جاری در استان به شهرستان بیرجند با 22 مورد وقف اختصاص دارد، گفت: در حال حاضر هفت هزار موقوفه در خراسان جنوبی شناسایی شده‌ان که به زودی مارحل ابتدایی برای سند دار شدن آنها آغاز خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به برنامه های ماه محرم در بقاع متبرکه خراسان جنوبی، گفت: در این ماه 180 مجلس روضه با همکاری سازمان اوقاف برگزار می‌شود که 60 مورد از این مجالس در زندان بیرجند اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اجرای طرح بصیرت عاشورایی را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه محرم عنوان کرد و افزود: در این ماه حدود 12 برنامه از مراسم عزاداری شهرستان‌های مختلف استان تهیه و در شبکه استانی خاوران و شبکه سراسری قرآن پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: همچنین در ماه محرم سه مجلس تعزیه در حسینیه امام رضا‌(ع) بیرجند با همکاری اوقاف و با کمک واقفان اجرا می شود.

 

وی پیشگیری از بیماری‌ها صعب العلاج، طلاق، ایجاد زمینه ازدواج آسان، کمک به خانواده زندانیان، اشتغال و ترغیب و تشویق به تکثیر نسل و حمایت از دانش‌آموزان نخبه را از بیشترین نیازهای وقف استان عنوان کرد، افزود: اگر واقفان در این زمینه همکاری کنند بسیاری از مشکلات استان در همان مراحل ابتدایی حل خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که تشدید تحریم ها و سیاست های غلط عربستان در آینده ممکن است کشور را در زمینه اقتصاد با مشکل مواجه کند، گفت: ورود واقفان در زمینه کار آفرینی و استغال زایی یکی از عوامل حمایت از قشر محروم و نیازمند در استان است.

 

وی یادآور شد: را‌ه‌اندازی GTS در تمامی موقوفات و نصب تابلو در مورد مشخصات موقوفه و وقف‌کننده آن برای تمامی موقوفات در استان از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف در سال جاری است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات