۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۹۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

اخلاق محوری سبب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق محوری سبب تحکیم بنیان خانواده می شود، گفت: در روایت داریم کافر خوش اخلاق به بهشت نزدیکتر از مسلمان بد اخلاق است که باید تلاش کنیم تا اخلاق را در خانواده های خود ترویج دهیم که زمینه ساز تعالی خانواده می شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در همایش خانواده  کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نور با اشاره به اهمیت موضوع خانواده در دین مبین اسلام، گفت: خانواده از ارزش و مقام والایی در تعالیم دینی ما برخوردار بوده که باید از کارکردهای ارزنده آن به درستی استفاده شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: هیچ بنایی محبوب تر از خانواده در اسلام پی ریزی نشده است که باید تلاش کنیم تا در راستای تحکیم و تقویت بنیان های خانواده گام برداریم.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که نظام خانواده ارزشمند و محبوب بوده و از مقام گرانقدری برخوردار است، تصریح کرد: به همین دلیل بوده که در دین مبین اسلام برای خانواده ارزش والایی قائل شده که برای هر کدام حق و حقوقی را بیان کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص)، ادامه داد: اگر کسی در مسیر ایجاد اختلاف و شکاف میان خانواده ای قدم بردارد حتی آسیبی به آن خانواده وارد نسازد بازهم خشم و لعنت خدا را برای خود خریده است و رحمت خدا بر آن شخص حرام می شود.

 

وی با بیان این که همگان باید نسبت به خانواده و نقش ارزنده آن احساس تکلیف کرده و حساسیت نشان دهند، گفت: هیچ کس نمی تواند ادعای تقرب به سوی خداوند منان کند ولی  در قبال خانواده مسوولیت پذیر نباشد  و لبخند زدن اعضای خانواده نسبت به یکدیگر ثواب عبادت دارد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به کلامی از قرآن کریم، بیان داشت: از شما مردم در رابطه با خانواده پیمان و میثاق محکم گرفتیم تا هر در رابطه با خانواده مراقبت و احساس تکلیف لازم را داشته باشید.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که توجه و احساس تکلیف به خانواده بسیار ارزشمند بوده و از ثواب والایی برخوردار است، ادامه داد: کسی که به دنبال معنویت بوده یکی از راه های مهم آن احساس وظیفه و تکلیف در قبال خانواده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق محوری سبب تحکیم بنیان خانواده می شود، گفت: در روایت داریم کافر خوش اخلاق به بهشت نزدیکتر از مسلمان بد اخلاق است که باید تلاش کنیم تا اخلاق را در خانواده های خود ترویج دهیم که زمینه ساز تعالی خانواده می شود.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از اخلاق تاثیر ارزنده ای در زندگی انسان دارد، گفت: انسان باید در تلاش باشد اخلاق اسلامی که برخواسته از تعالیم والای دینی است را در زندگی خود نهادینه کند که این امر سبب سعادت دنیا و آخرت او می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات