۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۳۵۹
امام جمعه موقت دامغان:

آیت الله مهدوی کنی در ایمان، اخلاق و مدیریت اسوه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: آیت الله مهدوی کنی در ایمان، اخلاق و مدیریت اسوه و الگویی کم‌نظیر بود و در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی شجاعانه و با بصیرت و صراحت نقش آفرینی کرد.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و رحلت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: شناختن ولی زمان و تبیین فتنه‌های دشمنان اسلام برای مردم، فلسفه اصلی تمامی سفارش‌ها در زمینه برگزاری سوگواری ایام عزای حسینی است.

 

وی تصریح کرد: برخلاف ابتدای سال شمسی که همراه با بهار طبیعت است، شروع سال قمری مقارن با بهار حیات معنوی ما و ایام بارش ابر چشمانمان بر شهادت مولی آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، ابراز عشق و علاقه‌ای که اختصاص به شیعیان ندارد زیرا امام حسین(ع) متعلق به همه جهانیان است.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با بیان اینکه بسیاری از اهل تسنن و حتی دیگر ادیان و مذاهب نیز در ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش سوگواری می‌کنند، افزود: محرم فرصتی ارزشمند است که باید از آن برای بازسازی و بهسازی فضای جامعه، بالاخص در راستای اصلاح سبک زندگی نهایت استفاده را ببریم.

 

امام جمعه موقت دامغان تبیین صحیح پیام و درس‌های پرشمار نهضت کربلا را موجب پالایش فضای جامعه از ناپاکی‌ها و بی‌بصیرتی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: خطبا و علما و ذاکران و فعالان دستگاه عزای امام حسین(ع) از یاد نبرند که محافل و مجالس محرم و صفر باید با قدرت معنوی خود تأثیرات منفی هجمه فرهنگی دشمن را خنثی کند.  

 

آیت الله مهدوی کنی در ایمان، اخلاق و مدیریت اسوه بود

 

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره روحانی جلیل القدر آیت الله مهدوی کنی ارتحال این سیاستمدار مؤمن، انقلابی صریح و عالم وارسته را فقدانی بزرگ دانست و گفت: آیت الله مهدوی کنی در ایمان، اخلاق و مدیریت اسوه و الگویی کم‌نظیر بود و در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی شجاعانه و با بصیرت و صراحت نقش آفرینی کرد.

 

حجت الاسلام رستمیان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن دهه امر به معروف و نهی از منکر به تبیین اهمیت اجرای این واجب دینی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: در جامعه اسلامی اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود شعله‌های گناه و معاصی دامان گناهکاران، ترک کنندگان این فریضه و همه جامعه را می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما فراموش نشده است، اما متأسفانه مهارت انجام آن در بین ملت ما کمرنگ شده و باید تلاش کنیم دانش چگونگی اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت عمل به آن را در جامعه گسترش دهیم./977/پ202/ب4

ارسال نظرات