۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۲۷۴۶۶

آیین افتتاح فاز نخست حرم علی ابن مهزیار اهوازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین فاز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی با حضور آیت الله موسوی جزایری افتتاح شد.
افتتاحيه فاز نخست حرم علي ابن مهزيار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاح نخستین فاز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی، صبح امروز، با حضور جمعی از علمای خوزستان و نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام سید محمدطباطبایی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، به تشریح برنامه‎های اداره اوقاف برای گسترش حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی اشاره‎کرد و اظهارداشت: تلاش شبانهروزی دست اندرکاران سبب شد تا فاز نخست عملیات بازسازی حرم علی ابن مهزیار بهرهبرداری شود.

وی در ادامه با بیان این که عملیات بازسازی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی از سال 1390 آغاز شده است، افزود: تا کنون در کل حدود 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به چگونگی تأمین این بودجه برای اجرای عملیات ساختمانی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی گفت: در حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات از استانداری خوزستان، 2 میلیارد تومان از سوی اداره کل اوقاف خوزستان و 2 میلیارد تومان از محل جمع آوری کمک های مردمی تأمین شده است.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که علی ابن مهزیار اهوازی نگین شهرستان اهواز است، گفت: حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی از گذشته مکانی برای تجمع عاشقان و دلسوختگان حرم اهل بیت(ع) بوده است.

وی در ادامه تسریع در عملیات ساختوساز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی را در گرو دریافت اعتبارات دانست و بیان‎داشت: برای آزادسازی فضای اطراف حرم علی ابن مهزیار نیاز به خرید 70 خانه همجوار است که با اعتبارات کنونی تنها یک خانه خریداری شده است.

همچنین در مراسم افتتاحیه نخستین فاز حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی، آیت الله سید علی شفیعی و آیت الله محسن حیدری، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

گفتنی است، در پایان این مراسم آیین غباروبی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی انجام شد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات