۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۵۲۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

عزاداری ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در هفتمین جلسه شورای اداری اوقاف مازندران  با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و همچنین دستورات ریس سازمان اوقاف در این خصوص، گفت: جلسات باید معرف اوقاف که از محل نیت واقف در حال انجام است باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید در حد توان به مساجد و هیأت های عزاداری کمک شود، بیان داشت: باید در برنامه های عزاداری حسینی جریان ساز باشیم و جریان ولایت فقیه، جریان عاشورا و جریان انقلاب را گسترش و ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که انقلاب ما به انقلاب امام حسین(ع) متصل است، افزود: در برگزاری مراسم های عزاداری کنترل و نظارت، بهره گیری از مشارکت های مردمی و ساماندهی درست وجود داشته باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.

 

وی به سخنان رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اشاره کرد و بیان داشت: رؤسای ادارات می توانند از محل موقوفاتی که نیت آن ها قید مکان ندارد در روستاها و شهرهای دیگر که از جمعیت بیشتری برخوردار هستند هزینه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که باید بهترین استفاده از ماه محرم صورت گیرد، افزود: مسائل سیاسی در زمینه دفاع از نظام، انقلاب، رهبری و استکبار ستیزی در مراسم های عزاداری حسینی بیان شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همه باید به فکر خط ولایت و جبهه رهبری باشیم، افزود: با تمسک به جریان عاشورا می توان جبهه حق را تقویت و جبهه باطل را تضعیف کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اجرای صحیح و امینانه نیت واقف، گفت: در عزاداری ها باید مسائل روز، مبارزه با استکبار جهانی، سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری بیان شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که جامعه به اندیشه امام حسین(ع) نیاز دارد، افزود: اوقاف حمایت از هیأت های عزاداری ولایی و انقلاب را وظیفه خود می داند که در ماه محرم و صفر در راستای اجرای نیت واقف صورت می گیرد.

 

وی با تاکید بر این که نباید از برگزاری مراسم های عزاداری در دانشگاه ها و مدارس غفلت کنیم، بیان داشت: از بهره برداران موقوفات دعوت کنیم که برای امام حسین(ع) یک مراسم روزه خوانی برگزار کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که عزاداری ها باید جهت گیری ولایی، انقلابی و دینی داشته باشد، تصریح کرد: برنامه های عزاداری ماه محرم باید بر علیه یزیدیان زمان یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود بر بهره گیری از روحانیان و مبلغان بومی در هیأت های مذهبی ماه محرم تاکید کرد و بیان داشت: مداحان نیز در مداحی و سخنان خود باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید  توجه کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات