۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۵۳۶
آیت الله مهمان نواز:

وفاداری به نظام و ولایت درس مهم آیت الله مهدوی کنی به مردم و مسؤولان بود

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: وفاداری همیشگی به نظام و ولایت از درس های مهم آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری به مردم و مسؤولان بود.
آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری روز شنبه در مراسم ترحیم و گرامیداشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: وفاداری به نظام و ولایت از ویژگی های مهم و درس های ماندگار این عالم ربانی بود.

 

وی اضافه کرد: راهنمایی مردم و به ویژه جوانان و تشریح و تبیین ارزش های انقلاب و موقعیت حکومت و نظام اسلامی از دیگر اقدامات ارزنده آیت الله مهدوی کنی در طول عمر بابرکت وی بود.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی نیز در این مراسم بصیرت انقلابی، اخلاق سیاسی و سلوک اجتماعی را از مهم ترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی دانست و افزود: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری امروز به عنوان یکی از اسوه های اخلاق و خدمت در حوزه های علمیه مطرح است.

 

وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی همواره یار و یاور امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود، اضافه کرد: شخصیت ممتاز رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در این زمینه الگوی روحانیان و طلاب حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم در مورد شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی، اظهار داشت: رییس مجلس خبرگان رهبری در حوزه های فرهنگی، سیاسی و مدیریتی شخصیتی ممتاز بود و در همه این زمینه ها خدمات ارزنده ای را برای اسلام و نظام اسلامی انجام داد و از خود به یادگار گذاشت.

 

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در مراسم ترحیم و گرامیداشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: خدمت گزاری بی منت و ولایت مداری از صمیم قلب از جمله ویژگی های برجسته و ممتاز آیت الله مهدوی کنی بود.

 

وی با اشاره به خدمات و فعالیت های رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در تمام احوال پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی بود و در طول حیات پربار خویش همواره در پی احیای ارزش های دینی و تحکیم نظام مقدس اسلامی در کشور بود.

 

سردار یوسفعلی زاده با بیان این که رحلت آیت الله مهدوی کنی ضایعه بزرگی برای شیعیان علی الخصوص ملت مسلمان ایران بود، اظهار امیدواری کرد که شاگردان وی و دیگر روحانیان راه پرافتخار این عالم بزرگ را ادامه دهند.

 

گفتنی است، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، روز چهاردهم خرداد 93، پس از شرکت در آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری شد، این عالم ربانی سه شنبه بیست و نهم مهر ماه به ملکوت اعلی پیوست./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات