۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۲۷۶۷۰
امام جمعه بابل:

انتقال مفاهیم بلند قیام حسینی به نسل جوان رسالت مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تاکید بر این که برای انتقال مفاهیم بلند قیام حسینی به نسل نوجوان جامعه توجه جدی صورت گیرد، گفت: مبلغان محفل عزاداری ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با مطالعات گسترده و روش نوین، متفاوت از دیگر روش‌ها در این مجالس حضور یابند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در جمع روحانیان و مبلغان ماه محرم با تاکید بر آشنایی مبلغان با زبان و نیازهای جمعه گفت: عزاداران حسینی زبان ویژه خود را دارند، که باید به آن توجه شود و با آن زبان با آنها سخن گفته شود.

 

وی با تاکید بر این که برای انتقال مفاهیم بلند قیام حسینی به نسل نوجوان جامعه توجه جدی صورت گیرد، افزود: مبلغان محفل عزاداری ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با مطالعات گسترده و روش نوین، متفاوت از دیگر روش‌ها در این مجالس حضور یابند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که دشمنان با ایجاد شبهات گوناگون در نسل های جوان در صدد دور کردن آنها از مفاهیم قیام حسینی هستند، خاطرنشان کرد: نسل جوان ما مورد حمله و تهدید جدی دشمنان به خصوص  تفکر تکفیری و وهابی هستند که مسأله عزاداری را زیر سؤوال می برند و بر روی آن خط قرمز می‌کشند.

 

وی افزود: مفاهیم عزاداری امام حسین(ع) جریان ساده‌ای نیست بلکه پیام‌های مختلفی در خود دارد  که مبلغان با استفاده از منابع معتبر و بازخوانی قیام عاشورا پیام‌های سیدالشهداء را جزء به جزء عنوان کنند و  از آن برای انتقال مفاهیم عاشورایی به مخاطب خود بهره ببرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این که مبلغان باید از تجربیات گذشته برای نشر فرهنگ قیام حسینی بهره ببرند، گفت: استفاده از تجربیات گذشته و بهره گیری از آثار ارزشمند درباره اهمیت عزاداری حسینی و منابع گرانقدر موجود  اندوخته ارزشمندی از تجربیات علمی و رفتاری است که مبلغان از ان بهره برداری کنند.

 

وی بر لزوم توجه به دانش آموزان و تبلیغ در عرصه مدارس تاکید کرد و گفت: خوشبختانه گروه حامیان ولایت مازندران با ایجاد تشکل قوی در عرصه تبلیغ توفیقات  بسیار ارزشمندی را در این عرصه کسب کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: مبلغان دینی مدارس بسیار قوی و با علم وارد شوند زیرا با نسلی مواجه هستند که شبهات گوناگونی از سوی دشمن بر آنها وارد می شوند و آنها باید با علم خود جلوی این هجمه‌ها را بگیرند.

 

وی افزود: امروزه اقبال دانش‌آموزان برای حضور در مجالس عزاداری عاشورا در مدارس نشان می‌دهد روش‌ها در انتقال مفاهیم مؤثر بوده است، به همین دلیل باید از افراد موفق در این زمینه کمک گرفت و به این روش‌های تاثیرگذار، توجه جدی شود.

 

امام جمعه بابل با بیان این که باید در سال فرهنگ به صورت جهادی در راه مقابله با ناتوی فرهنگی غرب وارد عمل شد، خاطرنشان کرد: تحلیل و انتقال مفاهیم عزای سیدالشهداء در سال فرهنگ امری بسیار ضروری است و به همین دلیل اگر دانش‌آموز بخواهد با همه وجود اهمیت و عظمت عزاداری حسینی را درک کند نیازمند تحلیل و توجیه است.

 

وی نوآوری را در عرصه تبلیغ یادآور شد و تصریح کرد: نباید در نحوه عزاداری تنها به سبک سنتی اکتفا کرد بلکه مبلغان دینی سعی کنند تا با شیوه جدید به ارتباط گیری با نسل جوان و نوجوان بپردازند.

 

استاد حوزه علمیه بابل به یکی از شبهات وهابیت در خصوص عزاداری عاشورا اشاره کرد و گفت: عده‌ای به غلط عنوان می‌کنند چون در روز عاشورا خداوند لباس شهادت به تن امام حسین(ع) پوشاند پس باید در این روز شادی کرد.

 

وی افزود: در حالی که این عکس آن‌چیزی است که در روایات داریم زیرا بزرگترین مصیبت عالم در روز عاشورا اتفاق افتاد و همدری با این مصیبت بزرگ موجب  ایجاد روحیه مبارزه با ظلم در جامعه خواهد شد/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات