۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۸۰۸
مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن:

دشمن با استفاده از داعش به دنبال خشن نشان دادن اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن،‌ گفت: در فیلم‌هایی که از داعش پخش می‌شود دو نمادد پرچم لااله الاالله یا صدای اذان دیده می‌شود که هواره ثابت است و از همین طریق دشمن تلاش می‌کند کاملاً هدفمند اسلام را با خشونت گره بزند.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین رنجبران، مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن در دوره فشرده آموزش سیاسی تحت عنوان «من رییس جمهور آینده ایران» که امروز عصر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران قانون اساسی در سال 58 به تصویب رسید که نخستین قانون دموکراتیک بود که براساس فقه شیعه تنظیم شده بود و شهید بهشتی آن را خودمانی و برخاسته از مردم عنوان کردند.

 

وی افزود: بعد از چند سال در کشور احساس شد که باید در قانون اساسی یک بازنگری صورت گیرد که تعدادی از رجال سیاسی مامور این بازنگری شدند و در سال 68 این بازنگری اتفاق افتاد.

 

مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن با اشاره به این‌که مهم‌ترین مبانی قانون اساسی مربوط به رهبری است، اظهار داشت: در قانون اولیه شورای رهبری وجود داشت اما در هنگام بازنگری شورای رهبری حذف شد و شرایط رهبری تغییر پیدا کرد و قانون نخست وزیری به ریاست جمهوری و نام مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر پیدا کرد.

 

رنجبران در ادامه گفت: بر اساس اصل پنجم قانون اساسی سابق در غیبت ولی عصر(عج) ولایت امری بر عهده فقیه عادل، باتقوا، شجاع، مدیر و مدبر است که اکثریت مردم او را به رهبری پذیرفته باشند اما در بازنگری قید شورای رهبری برداشته شد.

 

وی عنوان کرد: تنها چیزی که پیروزی جمهوری اسلامی ایران را پیش برد اصل ولایت فقیه است که محور انقلاب است امروز ما شاهدیم که سایر انقلابها به این اصل قائل نیستند شکست می‌خورند.

 

مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن با اشاره به این‌که انتخابات خبرگان سال آینده بسیار مهم است، بیان داشت: یک سال دیگر در کشور انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود قشر دانشجو باید با دقت بیشتری به مسائل خبرگان و رهبری توجه کند زیرا از اصول اساسی جامعه اسلامی ولایت فقیه است که چند قوه را اداره می‌کند.

 

رنجبران با اشاره به این‌که دو طیف نگاه درباره جمهوری اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: طیفی فقط به اسلامیت بها داده و جمهوریت را نادیده می‌گیرند و جریانی هم هستند که بیشتر به اسلامیت نظام تاکید دارند.

 

وی افزود: یک طیف دیگری با طرز فکر متفاوت و خط‌گیری از افراد خاص تلاش می‌کنند وارد مجلس خبرگان شوند که در ظاهر به مردم‌گرایی توجه دارند اما در باطن قابل اطمینان نیستند.

 

مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 113 قانون اساسی رییس جمهور پس از مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام کشور بوده و مسؤولیت اجرایی قانون اساسی را جز در مواردی که مستقیم به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به این‌که سیستم رسانه‌ای کشور احتیاج به رنسانس دارد، اظهار داشت: امروز دشمن از خلأ اطلاع رسانی رسانه‌های کشور ما به نفع خود و به ضرر ما استفاده کرد و در اسید پاشی اصفهان در اطلاع رسانی به مردم کوتاهی صورت گرفت که دشمن توانست اطلاعات غلط را به مردم بدهد.

 

رنجبران افزود: درست برخورد نکردن صدا و سیما در رابطه با اسید پاشی اصفهان به کشور لطمه می زند و احساس ناامنی را به وجود می‌آورد که دشمن بر روی آن موج سواری می‌کند.

 

مدیر گروه اجتماعی و مستند سازی شبکه قرآن بیان داشت: در فیلم‌هایی که از داعش پخش می‌شود دو نمادد پرچم لااله الاالله یا صدای اذان است که هواره ثابت است و از همین طریق دشمن تلاش می‌کند کاملاً هدفمند اسلام را با خشونت گره بزند./805/پ202/ب4

ارسال نظرات