۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۸۸۵
کارشناس رسانه ملی:

پایان سعادتمندانه نتیجه سوگواری برای امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که از سوی ائمه طاهرین(ع) تأکید فراوانی بر عزاداری امام حسین(ع) و فضلیت های آن شده است، گفت: عاقبت به خیری مهم ترین فضلیت عزاداری برای امام حسین (ع) است.
پرچم عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه تلویزیونی یاد خدا با بیان این که ائمه اطهار(ع) همواره انسان را به عزاداری برای امام حسین(ع) دعوت کرده اند، گفت: عاقبت به خیری حداقل فضلیت عزاداری برای امام حسین(ع) است.

وی افزود: حداقل محبت و عزاداری برای امام حسین(ع) انسان را به صراط مستقیم و در قرار گرفتن در مسیر عاقبت به خیری هدایت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کسی به مقام عزاداری برای امام حسین(ع) نمی رسد، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) به خوردن لقمه و شیر حلال وابسته است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به این که اگر تاریخ عاشورا را مطالعه کنید می بینید که کسانی که در کربلا به امام حسین(ع) ملحق شدند در زندگی خود عاقبت به خیری نصیبشان شد که حربن یزید ریاحی و  زهیر بن قین از این جمله هستند.

وی افزود: این افراد زمانی که ندای لبیک امام حسین(ع) و هدفشان را برای قیام شنیدید چون لقمه حلال خورده بودند و شیری که از آن خورده بودند حلال بود سخن حق در آنها تاثیر گذاشت و با کنار امام قرار گرفتن عاقبت به خیر شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پایین ترین حد مناسبت با امام حسین (ع) انسان را به رستگاری می رساند، گفت: انسان باید در ماه محرم مانند حجاج مُحرم شود و از انجام هر گناه و معصیتی که انسان را از اتصال به کاروان عاشوراییان امام حسین(ع) دور می کند پرهیز کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان این که در کتاب های مختلف ادعیه فضیلت های مختلفی برای زیارت امام حسین(ع) ذکر شده است، گفت: زیارت قبر امام حسین(ع) بر هر مسلمانی واجب است و یکی از وجوب قبولی زیارت قبر امام حسین(ع) اطاعات مخلصانه است یعنی انسان در هر شرایطی باید از امام حسین(ع) اطاعت کند و از حرکت در مسیر و راه امام حسین(ع) ترس نداشته باشد و در این راه با صداقت و اخلاص کامل گام بردارد.

وی با بیان این که سوختن خیمه ها و اهل ایمان گناهی است که هرگز بخشیده نخواهد شد، گفت: امام صادق (ع) هموراه انسان رادر ماه محرم به حزن دعوت می کنند و می فرمایند در ماه محرم بسیار محزون باشید و بر امام حسین(ع) بسیار گریه کنید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که یاری امام حسین(ع) تنها به یک زمان خاص محدود نمی شود، گفت: هرکس امام حسین(ع) را یاری کند پسرش امام زمان (عج الله) را یاری کرده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به این که حضرت موسی(ع) روزی در گفت و گویی که با خداوند داشت از ایشان دلایل انتخاب حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبر خاتم پرسید که خداوند 10 دلیل را برای برتری حضرت محمد(ص) بر سایر پیامبران ذکر کردند که یکی از این دلایل عشورا بود و حضرت موسی در پاسخ از خداوند پرسید عاشورا چیست که خداوند برای حضرت موسی ماجرای عاشور را بیان کرد و حضرت موسی پس از شنیدن این ماجرا بوریا بر تن کرد و برای امام حسین(ع) به عزاداری پرداخت.

وی با بیان این که انسان در عزای امام حسین (ع) باید بسیار گریه کند، ادامه داد: امام رضا (ع) همیشه در سخنان خود می فرمودند که گریه بر امام حسین(ع) پلک ما را زخمی کرده است./968/پ202/س

ارسال نظرات