۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۹۲۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تضعیف جایگاه ولایت رویکرد شبکه های ضد انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران هدف فعالیت شبکه‌های ضد اسلامی را اختلاف بین شیعه و سنی، ایجاد انحراف در واقعه کربلا، تحریف واقعه عاشورا، انحراف مردم از رهبری و ولایت فقیه دانست و گفت: نقش روحانیت در خنثی‌سازی جریان‌های ضد اسلامی و ضد دینی موثر و اثرگذار است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در همایش مبلغان طرح بصیرت عاشورایی که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار شد، گفت: تبلیغ احکام اسلامی بر اساس نیازهای روز جامعه، اطلاع از مسائل روز جامعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در منابر و سخنرانی‌ها، جلوگیری از انحرافات و تحریف‌ها در مراسم های عزاداری امام حسین(ع) از وظایف مبلغان طرح بصیرت عاشورایی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خوش‌نام‌ترین قشر در مکتب اسلام قشر روحانیت هستند، افزود: نقش روحانیت در اسلام و مبانی دینی نقش ویژه و منحصر به فردی است.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: جامعه در جهت‌دهی افکار عمومی و سوق دادن ذهن مردم به سوی اخلاق، قرآن و معارف اسلامی مدیون روحانیت است.

 

وی با اشاره به این که علما و روحانیان در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند، افزود: نقش امام راحل، مقام معظم رهبری و حضور روحانیان در همه صحنه‌های انقلاب بی‌بدیل است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که دفاع از رهبری و ولایت فقیه بر همه واجب است، بیان داشت: مردم روحانیت را در صورتی قبول دارند که از انقلاب، امام، رهبری و ولایت فقیه دفاع کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده بر دفاع از خط پرنور ولایت و تبلیغ آن از سوی روحانیان مبلغ بصیرت عاشورایی تاکید کرد و گفت: شبکه‌های مختلفی بر ضد تشیع در حال فعالیت هستند که روحانیان باید به سلاح روز مجهز باشند تا در مقابل تهاجم‌ فرهنگی دشمن مقابله کنند.

 

وی هدف فعالیت شبکه‌های ضد اسلامی را اختلاف بین شیعه و سنی، ایجاد انحراف در واقعه کربلا، تحریف واقعه عاشورا، انحراف مردم از رهبری و ولایت فقیه دانست و ادامه داد: نقش روحانیت در خنثی‌سازی جریان‌های ضد اسلامی و ضد دینی موثر و اثرگذار است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، محرم را فرصتی بسیار مناسب در جهت ایجاد بصیرت در بین مردم و ارتباط انقلاب ما با انقلاب امام حسین(ع) دانست و بیان داشت: در جریان فتنه عاشورا به کمک نظام و انقلاب آمد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بصیرت عاشورایی طرحی است که ارزش‌های دینی و اعتقادی را در بین مردم تقویت می‌کند، افزود: تبیین ارزش‌های دینی به ویژه سنت حسنه وقف در راستای نیازهای روز جامعه نیاز به تبلیغ و تبیین دارد که روحانیان طرح بصیرت عاشورایی در راستای قرارگاه حضرت سید الشهدا(ع) به این موضوع بپردازند.

 

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و طلاب مدیون سنت ماندگار و حسنه وقف هستند، گفت: روحانیان طرح بصیرت عاشورایی باید مسأله وقف را جدی بگیرند تا هر مبلغ در پایان محرم بتواند با کمک متمولین و متمکنین یک وقف برای حوزه‌های علمیه به ثبت برسانند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران تصریح کرد: با حضور طلاب و روحانیان در ایجاد وقف‌های جدید تحول بزرگی صورت گرفته که این وظیفه همه مبلغان است در حوزه وقف تبلیغ جدی و اثرگذار داشته باشند.

 

حجت الاسلام علیزاده انگیزه اصلی اعزام مبلغان برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سازمان اوقاف را تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دانست و بیان داشت: تبلیغ فرهنگ وقف باید بر اساس نیازهای روز جامعه صورت گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات