۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۹۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوسف:

انسجام فرهنگی لازمه پیشرفت فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف، با بیان این که متاسفانه بیشتر فعالیت های فرهنگی که در کشور انجام می شود تنها به ظاهر و پوسته فرهنگ بسنده می کند، گفت: بی تفاوتی به عمق و محتوای فرهنگ مهم ترین علت بی ثمر بودن فعالیت های فرهنگی در کشور است.
انسجام فرهنگی لازمه پیشرفت فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام علیرضا عزیزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف، امروز در جلسه شورای فرهنگ شهرستان خوسف با بیان این که مسأله فرهنگ مربوط به یک یا دو دولت گذشته نیست بلکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی بعد از دفاع مقدس دولت‌ها در این عرصه گام برنداشته‌اند چرا که در بسیاری از مواقع اعتقاد به امور فرهنگی در بین مدیران اجرایی وجود نداشته است، گفت: متاسفانه همان فعالیت هایی هم که در حوزه فرهنگ انجام شده تنها یک ظاهر و پوسته از فرهنگ بوده و نتوانسته برخلاف هزینه کرد زیاد، ثمر بخش باشد.

 

وی افزود: ممکن است عده‌ای بگویند کار فرهنگی در کشور ما ثمربخش نیست؛ این دسته افراد باید به این نکته توجه کنند که فعالیت‌هایی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود در طول زمان بازدهی خود را نشان خواهد داد و نباید در فرصت کوتاه منتظر نتیجه باشیم. بایستی به این نکته توجه  داشته باشیم که اگر کار فرهنگی دارای پشتوانه کافی و برنامه ریزی هدفمند نباشد نخواهد توانست به نتیجه ای که برای آن پیش بینی شده برسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوسف با بیان این که  کار فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی و اختصاص دادن بودجه کافی است، گفت: متاسفانه ما در کشور در هر سه شاخصه فوق مشکل داریم که اگر خواهان پیشرفت فرهنگی هستیم باید موانع موجود در این سه حوزه را برطرف کنیم.

 

 حجت الاسلام عزیزی با بیان این که در حوزه برنامه‌های فرهنگی در کشور ما انسجام و هماهنگی کافی وجود ندارد، گفت: بزرگترین مشکل ما در کشور این است که نهادهای متولی فرهنگی زیاد هستند ولی هیچ کدام از این نهادها آن چنان که باید به رسالت خود عمل نمی کنند و هر کدام تقصیر کم کاری و مشکلات موجود در حوزه فرهنگ را به گردن دیگری می اندازند.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که نهادهای دولتی و ارگان های متولی کار فرهنگ و هر کسی که در این زمینه توان و قدرت دارد باید نسبت به امور فرهنگی حساسیت داشته و نسبت به برپایی فرهنگی اسلامی احساس مسؤولیت کند، ادامه داد: نمی‌توان گفت فرهنگ یک مقوله مردمی است و دولت و نهادهای وابسته به دولت در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارند.

 

وی با بیان این که لازمه توسعه و پیشرفت فرهنگی، انسجام نهادهای اجرایی، قانون گذاری و مردم است، تصریح کرد: اگر این سه عنصر در حوزه فرهنگ با یکدیگر در ارتباط کامل نباشند فرهنگ کشور از هم گسیخته شده و امنیت کشور به خاطر تهاجمات فرهنگی دشمن در معرض خطر قرار می گیرند به همین خاطر است که امروزه تمامی جامعه شناسان معتقد هستند کشوری که فاقد انسجام فرهنگی لازم است به شدت در معرض هجوم قرار گرفته و امنیت آن در سطح پایینی قرار داشته و این کشور در عرصه بین المللی هم امکان اثر گذاری ندارد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات