۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۲۸۰۸۱
استاد حوزه علمیه:

ارتباط با خدا زمینه ساز ارتباط با خلق است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: دیدار با امام معصوم تعهد و عهدی است که با امام باید داشته باشیم و ارتباط روزانه با امام را باید حفظ کرد.
حجت السلام بهاالدين ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام بهاءالدین ضیایی استاد حوزه عملیه صبح امروز در دعای زیارت عاشورا «روضه خورشید›› در ورزشگاه تختی کاشان، گفت: دیر یا زود همه باید به ملاقات خدا برویم و برای دیدار با خدا هیچ شک و شبهه ای نیست اما کسانی در ملاقات با خدا خشنود و خوشحال خواهند بود که پرونده اعمال آنها پاک و نقطه تاریکی در آن دیده نشود.

 

وی افزود: از امام معصوم سؤال شد چه کاری را باید انجام بدهیم تا زمانی که به ملاقات با خدا می رویم پرونده اعمال ما پاک باشد در جواب گفت زیارت جدم امام حسین(ع) است که می تواند پرونده اعمال را پاک و منزه کند و حق زیارت امام معصوم، عهد با امام است.

 

حجت الاسلام ضیایی یاد آورشد: دیدار با امام معصوم تعهد و عهدی است که با امام باید داشته باشیم و ارتباط روزانه با امام را باید حفظ کرد بنابراین هرروز بعد از ارتباط با خدا از طریق نماز صبح بلافاصله باید با ولی خدا ارتباط برقرارکرد.

 

کارشناس مذهبی رادیو معارف گفت: اگر ارتباط با خدا و ارتباط با ولی خدا نبود در ارتباط با خلق خدا نیز کم می آوردیم و دچار مشکل می شدیم.

 

حجت الاسلام ضیایی گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید اگر هنگام شب با خدا ارتباط برقرارنکنیم درروز برای ارتباط با خلق خدا کم خواهیم آورد چرا که ارتباط با خدا در دل شب صبر و تحمل و علم و حلم می دهد.

 

وی با اشاره به این که علم است که جهل را کنار می زند افزود: حلم نیز جریان فکری برای انسان به وجود می آورد و باعث می شود تا با دیده دل راه را از چاه تشخیص بدهیم.

 

به گفته وی وقتی موفق شدیم با خدای خود ارتباط برقرارکنیم و به او نزدیک شویم آن وقت است که می دانیم چگونه با خلق خدا ارتباط برقرارکنیم تا بتوانیم موفق باشیم لذا ارتباط با خدا زمینه ساز ارتباط با خلق خداست.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که گاهی با یک زیارت امام حسین مسیر زندگی انسان عوض می شود و پرونده اش پاک می شود یاد آورشد: ارتباط با امام حسین(ع) به قدری بازدارنده است که گرفتار گناه نمی شود چرا که با ولایت ائمه نشست وبرخاست شده است.

 

حجت الاسلام ضیایی درادامه با بیان این که امام صادق (ع) در دعای عهد می گوید در سه مرحله عهد و عقد و بیعت با امام خود داشته باشیدگفت:  اگر کسی اهل عهد و پیمان باشد در عهد با امام خود قبل از این که به حساب مان برسند خود به حساب خودمان برسیم.

 

وی افزود: درمرحله عقد و پیوند با امام نیز اگر کسی از ظلمت به سمت نور برود به هر میزان که ظلمت را از خود دور کند به همان میزان نورانی تر خواهد شد.

 

به گفته وی در مرحله بیعت با امام نیز ما باید فروشنده باشیم و گوش و چشم و زبان و اعضا و جوارح خود را باید به خدا بفروشیم تا بتوانیم به سود آوری و منفعت برسیم بنابراین خداوند خود و انفاس انسان را می خرد و به جای آن جنت را می دهد.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این که در بیعت با خدا باید بازاریابی کنیم گفت: نفس عماره، شیطان، طاغوت و بردگی دنیا چهار عاملی است که نمی گذارند برای بیعت با خدا بازاریابی کنیم و هرکس با شیطان معامله کرد ضرر کرد چرا که شیطان اولین کسی است که می گوید مرا بپرستید و ما نیز خود را خرج شیطان می‌کنیم.

 

کارشناس مذهبی رادیو معارف افزود: طاغوت ها و شیطان ها نیز ادعای ربوبیت دارند و با آنها نمی توان معامله کرد از این رو افرادی که خود را با مادیات دنیا درگیر کردند خودشان را به دنیا فروختند و از جنّت دور شدند./1307/پ203/ب4 

ارسال نظرات