۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۱۱۰
حجت الاسلام الله وردی:

دنیاطلبی سبب ضعف در ایمان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام الله وردی اظهار داشت: افق دید بلند و نگاه به ابدیت و به نقطه ناتمام زندگی، انسان را از دنیا پرستی نجات خواهد داد.
دنیاطلبی سبب ضعف در ایمان می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رسول الله وردی، شب سوم محرم، در تکیه زینبیه شهر کرمان، با اشاره به نقش بزرگ علما در حفظ جریان شیعه در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: آیت الله حاج میرزا محمد رضا کرمانی یکی از علمای بزرگ شهر کرمان بود که زحمات فراوانی جهت حفظ جریان شیعه داشت.

 

وی در ادامه گفت: ما با تاسی از یاد و مبارزات این علمای گرانقدر می توانیم بسیاری از مشکلات پیش روی خود و جامعه را حل کنیم.

 

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: دنیا طلبی انسان را از مقصد باز می دارد و اگر انسان خود را به دنیا بفروشد، هیچ بخشی از وجودش ارزش هدیه کردن به ابا عبدالله را نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به نقش توسل به ائمه علیهم السلام در پیروزی در جنگ 33 روزه لبنان گفت: امروز اگر ایمان و توسل در زندگی اجتماعی ما و در اداره کشور وجود داشته باشد، شک نکنید که همه مشکلات حل خواهد شد.  

 

وی همچنین افزود: ایمان تنها راه نجات جامعه مسلمین است و برای رهایی از دنیا طلبی باید ایمانمان را تقویت نماییم؛ چراکه مشکل دنیا طلبی از ضعف ایمان و ضعف در دشمن شناسی ما است.

 

حجت الاسلام الله وردی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دشمنان انسان، شیطان است، ما این دشمن دیرین را به خوبی نشناختیم، بنابراین باید دشمن شناسی کنیم تا بتوانیم با آن مقابله نماییم.

 

وی با بیان ویژگی های دنیا اظهار داشت: ما باید از کوتاه بودن دنیا عبرت بگیریم و بدانیم که جذابیت های دنیا فوق العاده بالا است و برای رهایی از آن، تقویت ایمان و دوری از گناه و ظلم لازم است، حتی دوری از ظلم های کوچک.

 

حجت الاسلام الله وردی در پایان گفت: سالک راه ابا عبدالله الحسین (ع) باید ابدی بیندیشد و افق دید خود را به ابدیت و نقطه نا تمام زندگی بدوزد تا از دنیا پرستی نجات یابد.

 

شایان ذکر است این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و مرثیه خوانی و سینه زنی همراه بود./972/پ202/ب

ارسال نظرات