۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۲۸۱۸۸
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

قیام عاشورا طلایه دار احیای فریضه امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به سابقه تاریخی و اسلامی امر به‌ معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه مهم از زمان رسالت پیامبران آغاز شده است و اوج آن در قیام عاشورای امام حسین(ع) آشکار است و امام حسین(ع) طلایه دار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
قیام عاشورا طلایه دار احیای فریضه امر به معروف است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مهدی اسدالهی، استاد حوزه و دانشگاه و مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز با بیان این که سابقه تاریخی و اسلامی امر به ‌معروف و نهی از منکر به دوران حضرت آدم و پس از آن می رسد، گفت: این فریضه مهم از زمان رسالت پیامبران آغاز شد و اوج آن در قیام عاشورای امام حسین(ع) اتفاق افتاد.

 

وی هدف از قیام امام حسین(ع) را احیای دو فریضه مهم امر به ‌معروف و نهى از منکر به عنوان یکى از انگیزه‌هاى اساسى این نهضت بزرگ یاد کرد و گفت: امروز امر به‌ معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است که همه افراد باید آن را احیا کنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی ادامه داد: بعضی فکر می‌کنند که ادای تکلیف امر به ‌معروف تنها به یک دستگاه خاص بر می‌گردد و یا این که امر به ‌معروف تنها باید در حوزه حجاب و عفاف انجام شود در صورتی که این مهم یک امر واجب، عمومی و همگانی است که باید در همه حوزه‌ها انجام شود.

 

حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به این که امر به ‌معروف باید در تمام طول سال انجام شود، ادامه داد: اگر فریضه امر به ‌معروف در جامعه به فراموشی سپرده شود مهار بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه در آینده مشکل می شود.

 

وی با بیان این که امروزه کسانی که این وظیفه الهی را انجام می دهند مورد تمسخر و سرزنش قرار می گیرند، افزود: باید مردم به کسانی که این وظیفه را انجام می دهند با احترام برخورد کنند و رفتار آنها را از روی دلسوزی بدانند و متقابلا شخصی که این وظیفه را انجام می دهند باید با طرف مقابل با احترام برخورد کنند زیرا در انجام این وظیفه هر دو طرف از منفعت آن برخوردار می شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر از خانواده شروع شود و پدر و مادر اولین کسانی هستند که باید فرزندان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: اگر در خانواده فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود در جامعه هم انجام این وظیفه آسان شود.

 

حجت الاسلام مهدی اسدالهی با بیان این که امام حسین (ع) با بردن خانواده اش به مردم نشان داد که در راه دین باید با تمام دارایی یعنی خانواده و فرزندان قیام کرد، گفت: بقای دین به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و امام حسین(ع) نه تنها خودش بلکه خانواده اش را برای احیای این فریضه واجب الهی به میدان قتلگاه برد تا مردم را نسبت به اهمیت این رسالت بزرگ آشنا کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات