۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۲۱۶
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ حسینی مبدأ تحولی برای اصلاح رفتار و منش‌ اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: بهره مندی از فرهنگ ناب ماه محرم می‌تواند مبدأ تحولی باشد تا آسیب‌های اجتماعی به حداقل رسانده و رفتارها و منش‌ها نیز اصلاح شود.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر اظهار داشت: مردم بزرگ‌ترین برطرف‌کننده بدعت‌ها و ناهنجاری‌های عزاداری ماه محرم هستند که اگر هوشیاری و دقت آنها نباشد، ممکن است این آیین‌ها به مراسم خرافه‌گرایی و گاه بیان برخی مسائل غیر واقعی تبدیل شود.

 

وی عنصر اصلی قیام کربلا را برپایی احکام اسلامی به ویژه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد و افزود: باید این حقیقت را به صورت واضح و روشن مطرح کنیم تا مبادا با پیرایه‌های نادرست بخواهیم به ماهیت عزاداری‌ها لطمه وارد کنیم.

 

امام جمعه بهشهر افزود: استفاده از روایات بدون منبع و بیان برخی از مسائل غیر واقعی به روح عاشورا و قیام کربلا لطمه وارد کرده و گاه اعتماد شنونده را نیز از بین می‌برد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمنان درصدد ایجاد تفرقه در بین مذاهب مختلف هستند، افزود: با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از فرهنگ غنی عاشورا، اقتدار و سربلندی ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنانبیش از پیش برای همه عیان شده است.

 

امام جمعه بهشهر گفت: محرم و صفر، حرکت عظیم فرهنگی و مذهبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ضد مذهبی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است.

 

وی بیان کرد: زمینه‌سازی و ایجاد فضایی مناسب و سالم برای توسعه فرهنگ غنی شیعه در محرم و صفر ضروری است و هیات‌های مذهبی می توانند گام مؤثری در راه رسیدن به این اهداف بردارند.

 

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: باید تلاش کنیم عزاداری‌هایی را که برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود آسیب‌شناسی کرده و خرافات و تنگ نظری‌ها را از این عزاداری‌ها دور کنیم تا این امر طبق سنت رسول الله و ائمه اطهار(ع) اجرا شود.

 

امام جمعه بهشهر افزود: امروزه دشمن در تلاش برای بزرگنمایی بدعت ها و خرافات عزاداری های مردم کشورمان در ضربه زدن به اصل عزاداری و اسلام است.

 

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: دشمن می خواهد با سوء استفاده از برخی مسائل خرافی موجود در عزاداری های مردم چهره ای خشن از شیعه و اسلام برای مردم جهان به نمایش بگذارد که نباید چنین اجازه ای را به دشمنان قسم خورده اسلام و شیعیان بدهیم.

 

وی با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه بهتر و باشکوه مراسم عزاداری ماه محرم اظهار داشت: گریه کردن بر امام حسین(ع) زنده کردن نهضت عاشورا و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات