۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۲۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

نام امام حسین شیعه را زنده نگه داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که عاشورا اسلام را زنده نگه داشت، گفت: اگر نام امام حسین(ع) نبود شیعه نیز نبود، ایشان شهید شدند تا درهای جهل بر روی امت اسلامی بسته شود.
امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شاهینی، استاد حوزه علمیه قم شب چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که امام زمان(عج) انتقام خون به ناحق ریخته اهل‌بیت(ع) را می‌گیرند، گفت: صاحب الزمان(عج) امید شیعیان هستند.

 

وی افزود: در روایت آمده زمانی که امام حسین(ع) به دنیا آمدند جبرئیل خبر شهادت ایشان را به نبی اکرم(ص) داد که رسول‌الله(ص) شروع به گریه کردند، جبرئیل گفت «یا رسول‌الله ناراحت نباش فردی از امت تو انتقام خون اهل‌بیت تو را می‌گیرد».

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که سیدالشهدا(ع) از شهادت خویش خبر داشتند، اظهار داشت: قبل از وقوع واقعه کربلا پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) از آن خبر داده بودند؛ امام حسین(ع) خود نیز خبر از شهادتشان داده بودند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در روایتی می‌فرمایند «اگر من به کربلا نرفته و به این شهادت تن ندهم این مردم با چه چیزی امتحان و آزمایش بشوند»، سیدالشهدا(ع) فدایی گنه‌کاران امت شدند.

 

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان این‌که امام حسین(ع) شهید شدند تا راه جهل و نادانی بر امت بسته شود، عنوان کرد: امام(ع) بخاطر امت بود که آن همه مشقت و سختی را تحمل کرد؛ جایگاه سیدالشهدا(ع) و دستگاه ایشان بسیار با ارزش است، از این‌رو هر ساله بر شکوه عزاداریهای ایشان افزوده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کربلا و امام حسین(ع) قضیه‌ای است که هیچ گاه کم رنگ نمی‌شود؛ چرا که خدا پشتیبان آن است، امام حسین(ع) «ثارالله» هستند؛ سیدالشهدا(ع) قادر بودند که در روز عاشورا نگذارند این همه مشکلات به وجود ایشان وارد شود، ولی اگر عاشورا نبود اسلام نبود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به تلاش بنی امیه و بنی عباس برای خاموش کردن نور حسین بن علی(ع) اظهار داشت: تنها شور حسینی است که دستگاه ظالمان را می‌تواند متزلزل کند.

 

وی عنوان کرد: دشمنان بسیار تلاش کردن تا مردم را تحت سیطره خود قرار دهند، ولی نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) بود که نگذاشت این اتفاق بیفتد؛ پشتیبان دستگاه امام حسین(ع) خدا است و فرد تا زمانی که وصل این مجالس باشد همواره مزد الهی را دریافت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان اینکه امام حسین(ع) مصباح الهدی و چراغ هدایت هستند، اظهار داشت: اکنون در دنیا ظلم‌های زیادی از سوی مستکبران صورت می‌گیرد ولی با این وجود شیعیان چون از امام حسین(ع) الگو گرفته‌اند زیر بار این ظلم نمی‌روند.

 

وی افزود: دنیای غرب دنیا پوچی است، در آنجا تنها مادیگری مطرح است، کرامت انسانی موضوعیت ندارد؛ در حالی که ما مولایی همانند امام حسین(ع) داریم؛ این‌ها برای ما نعمت و افتخار است، قدر خودمان را باید بدانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در طول تاریخ دشمنان بسیار تلاش کردند که شیعه را ریشه کن کنند، تعداد زیادی را کشتند، ولی نام حسین بن علی(ع) بود که شیعه را زنده نگه داشت./993/پ202/ی

ارسال نظرات