۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۲۶۳

آغاز جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم با حضور رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با حضور رییس جمهور برای بررسی صلاحیت وزیرپیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.
حضور رييس جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه علنی امروز (چهارشنبه 7 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

 

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، چیت چیان وزیر نیرو، فانی وزیر آموزش و پرورش، علوی وزیر اطلاعات، ظریف وزیر امور خارجه، رحمانی فضلی وزیر کشور، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، زنگنه وزیر نفت، انصاری معاون پارلمانی ،نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نهاوندیان رئیس دفتر رییس جمهور، آشنا و فریدون وزیر پیشنهادی علوم را همراهی کردند.

محمود نیلی احمدآبادی از سوی رئیس‌جمهور برای اخذ رأی اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است که طی این جلسه بر اساس تبصره 1 ماده 206 آیین‌ نامه داخلی مجلس، پس از نطق اولیه رئیس جمهور به مدت 1 ساعت بدون بحث در کلیات برنامه ‏ها و ترکیب هیأت ‏وزیران تنها در مورد برنامه‏ ها و صلاحیت وزیر پیشنهادى اقدام خواهد شد.

همچنین بر اساس آیین ‌نامه داخلی مجلس دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هرکدام براى مدت پانزده دقیقه فرصت خواهند داشت و پس از آن وزیر و در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت 30 دقیقه براى دفاع از برنامه های خود وقت خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا اسامی مخالفان و موافقان وی را که هر کدام 15 دقیقه زمان سخنرانی دارند، بدین شرح اعلام کرد.

نمایندگان مخالف: عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم

نمایندگان موافق: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان


پیش از این نیلی احمدآبادی با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس به ارائه برنامه‌های خود پرداخته و با پاسخ به سوالات طرح شده از سوی نمایندگان سعی در رفع شبهات موجود کرده است.

 گفتنی است پیش از این رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ریاست این وزارتخانه را برعهده داشت که پس از استیضاح وی از سوی نمایندگان مجلس، محمدعلی نجفی سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده گرفت./

ارسال نظرات