۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۲۸۳۴۴
آشنایی با مرکز تحقیقاتی جوادالائمه؛

تدوین «تفسیر فروغ» مهم‌ترین فعالیت مرکز تحقیقاتی جوادالائمه

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقاتی جواد الائمه(ع) در سال 1377 تأسیس شده و در جهت رشد فکری و علمی جامعه اسلامی، فعالیت قرآنی خود را آغاز کرد.
تفسير فروغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقاتی جواد الائمه(ع) در سال 1377 تأسیس و با استعانت از خداوند متعال و همچنین با تلاش و جدیّت حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، در جهت رشد فکری و علمی جامعه اسلامی، فعالیت خویش را آغاز کرد.

 

این مرکز در سه بخش اساسی، با عنوان بخش تحقیقات، بخش آموزش، بخش فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

در بخش تحقیقات، عده ای از محققین، با مراجعه به کتابهای مختلف تفسیری و غیر تفسیری و همچنین مطالعه ی مقالات تخصصی و غیره، مشغول پژوهش و در نهایت ارائه ی تحقیقات خویش برای تالیف کتاب «تفسیر فروغ» می باشند که این فعالیت، بخش عمده و وظیفه ی اصلی علمی آنها را تشکیل می دهد. همچنین عده دیگر از پژوهشگران در زمینه های مختلف معارف اسلامی مشغول به تحقیق و پژوهش هستند که تا کنون حاصل این پژوهش 50 عنوان کتاب در موضوعات مختلف که نیاز اصلی جامعه اسلامی و جهانی می باشد، به چاپ رسیده است.

 

در بخش آموزش، آموزشِ تخصصی تفسیر قرآن کریم به شیوه ای جدید و کم سابقه و با هدف پرورش محقق و مدرس تفسیری در جهت سامان بخشی به نیاز دانشگاهها و مراکز علمی سراسر کشور و نیز انجام پروژه های قرآنی زیر نظر اساتید مجرب، باسابقه و خوش ذوق- فعالیت خود را ادامه می دهد.

 

همچنین بخش فرهنگی پاسخگوی مسائل شرعی و اعتقادی و نیز مشاوره های دینی و خانواده است که به دو صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی مشغول پاسخگویی به مراجعین محترم می باشد.

 

از سیاست های راهبردی این مرکزمی توان تمسک به تعالیم انسان ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و تلاش در جهت تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت، تعمیم فهم، درک و تدبر قرآن کریم، تلاش در جهت عملی شدن فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد فردی و اجتماعی، اشاعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزهی فرهنگ عمومی و تجلی آن در نمادسازی، محاورههای مردمی، تبلیغات رسانه‌ای و معرفی و بازشناسی فرهنگ مهدویت و هدایت جامعه به سمت فرهنگ انتظار، برقراری گفتمان قرآن در محیط های اجتماعی، افزایش توانمندی طلاب در تبلیغ و تدریس و اداره امور جامعه اشاره کرد.

 

مرکز تحقیقاتی جواد الائمه(ع) از چهار معاونت آموزش،معاونت پژوهش، معاونت فرهنگی و معاونت اجرایی تشکیل شده است.

 

از مهم ترین فعالیت های این مرکز که دربخش پژوهش کار شده می توان به تفسیر فروغ، حماسه عاشورا در سه جلد، ابعاد معنوی حادثه کربلا، هزار روضه از عاشورا، عرفان اهل بیت علیهم السلام در دو جلد، تلخیص کفایة الاصول دو جلد، علل انحراف در جامعه اسلامی و همچنین برگزاری همایش های عملی-پژوهشی اشاره کرد.

 

گفتنی است، برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.emamjavad.com مراجعه کنید./1325/پ203/س

ارسال نظرات