۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۳۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سوگواری محرم بدون توجه به پیام عاشورا ناقص است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین گفت: حادثه کربلا دارای سه بعد حماسه، سوگ و پیام است و نمی توان یک بعد آن را اجرا کرده و از دو بعد دیگر غافل شویم.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع)، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های ماه محرم در جامعه تأکید کرد.

 

وی با بیان این که محرم ماه تقویت بنیان های فکری و فرهنگی جامعه است، افزود: عاشورا پشتوانه دین و تشیع و یک نعمت الهی بزرگ محسوب می شود و باید از این فرصت برای تقویت فرهنگ و جامعه دینی شیعه بهره بیشتری برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که حادثه کربلا دارای سه بعد حماسه، سوگ و پیام است و نمی توان یک بعد آن را اجرا کرده و از دو بعد دیگر غافل شویم، تصریح کرد: روحانیان باید در مجالس عزاداری این سه بعد قیام امام حسین(ع) را تشریح و تبیین کنند چرا که عزاداری بدون توجه به پیام و فلسفه عاشورا ناقص است.

 

به گفته وی باید در مراسم ها و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) به همه ابعاد عاشورا توجه کرد تا هر سه بعد پیام، حماسه و سوگ عاشورایی با یکدیگر در جامعه جلو بروند و تأثیرگذار باشند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، نهادینه شدن این فرایض دینی در جامعه را سبب تعالی فردی و اجتماعی دانست و افزود: فرهنگ اصل و اساس دین مبین اسلام به شمار می رود و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از بخش های اصلی این فرهنگ دینی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که توجه به فرهنگ و معرفت به عنوان زیربنای پیشرفت می باید در تمامی اقدامات و برنامه ریزی ها در اولویت باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بود نه انقلابی نظامی و اقتصادی، به همین دلیل نیز می بایست توجه به فرهنگ بیش از سایر بخش ها باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر برای فرهنگ و مجموعه های فرهنگی در عمل ارزش قائل باشیم و زیرساخت های فرهنگی جامعه را توسعه دهیم به یقین در سایر بخش ها از جمله اقتصاد نیز به شکوفایی و پیشرفت پایدار می رسیم.

 

وی با انتقاد از این که متأسفانه زیرساخت های فرهنگی در استان خراسان شمالی ضعیف بوده و از طرف دیگر بسیاری از ساخت و سازها نیز پیوست فرهنگی ندارند، اظهار داشت: اکنون اماکنی در استان همانند پارک ها و پاساژها که مردم ساعت های زیادی را در آنجا سپری می کنند فاقد پیوست فرهنگی بوده و حتی یک نمازخانه ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر توجه بیشتر به رزق و روزی حلال در بازار نیز تأکید کرد و گفت: متأسفانه قبح حرام خوری در بین برخی از بازاریان استان ریخته شده و توجه چندانی به کسب سود حلال نمی شود که در این زمینه نیاز به کار فرهنگی و امر به معروف است.

 

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم توجه همگانی به این فریضه الهی، اظهار داشت: اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر زمینه تعالی جامعه در بخش های مختلف را فراهم می کند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی خدمت رسانی به مردم و برطرف کردن مشکلات آنها را از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و بر ضرورت فراهم آوردن نیازها و رفع گرفتاری های مردم تأکید کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات