۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۳۹۶
همزمان با محرم در مراغه؛

نمایشگاه «از کربلای سرخ تا کربلای سبز » گشایش یافت‎

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری ماه محرم؛ دوازدهمین نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت » در مراغه گشایش یافت.
شور عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوازدهمین نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت امروز با هدف فرهنگ سازی نهضت عاشورا، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، شناساندن مظلومیت اهل بیت(ع) و استفاده از ظرفیت بسیج در فعالیت‌های فرهنگی گشایش یافت.


بنابر این گزارش، در این نمایشگاه از روضه ها و روایت های مربوط به وداع امام حسین(ع) از مدینه تا خرابه های شام را به صورت تصویری به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه در خیابان شهردار اسماعیلی(شیخ تاج) واقع شده که به مدت 10 روز برای بازدید عموم مردم دایر است.


این نمایشگاه در زمینی به مساحت 800 متر مربع شامل غرفه های شبیه سازی شده از خیمه امام حسین(ع)، نهر علقمه، محل شهادت حضرت ابوالفضل(ع) و علی اصغر(ع)، قتلگاه سالار شهیدان، تنور خولی، مجلس یزدی، خرابه های شامل و شهدای مدافع حریم ولایت تشکیل شده است.


اکبر شالچی زاده، فرمانده سپاه مراغه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: جوامع شیعی و اسلامی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام، استکبار جهانی و صهیونیسم نیازمند تبیین و ترویج آموزه های اسلامی و وحدت هستند، افزون بر این‌که بایستی بصیرت ولایی و حسینی در تمامی عرصه‌ها نمود پیدا کند.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون امت اسلامی وظیفه دارد در برابر غاصبان ولایت و تفرقه افکنان میان مسلمانان با تکیه بر وحدت و همبستگی و تاسی از آموزه های اسلامی ایستادگی کنند، باید دانست که هدف نهضت سرخ عاشورا تحقق و اعتلای فرهنگ ولایت و صیانت از ارزش های اسلامی در بین امت اسلامی بوده است.


فرمانده سپاه مراغه افزود: امام حسین(ع) در قیام عاشورا، ولایت علوی را به معنای کامل محقق کرد و پس از ایشان نیز امامان و رهروان حضرت سیدالشهدا(ع) با تکیه بر این آرمان، راه ولایت را ادامه دادند، امروز همه وظیفه داریم در راه اعتلا و صیانت از ولایت و تحقق وحدت امت اسلامی گام برداریم.


شالچی زاده با تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی دوازدهمین نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این چنین برنامه هایی همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و تبعیت از ولایت فقیه در جامعه است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات