۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۲۸۵۳۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

حوزه و دانشگاه متحد باشند تهدیدی متوجه انقلاب نخواهد بود

خبرگزاری رسا­­ - حضرت آیت الله مکارم شیرازی اتحاد حوزه و دانشگاه را عامل حل بسیاری از مشکلات در کشور دانست و گفت: امروز اگر حوزویان و دانشگاهیان دست در دست هم داشته باشند در جامعه مشکلی به وجود نخواهد آمد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در جمع اساتید و رؤسای دانشگاه های شیراز با بیان این که دو کانون دانشگاه و حوزه ها است که کشور و انقلاب را حمایت می کند، تصریح کرد: هنگام به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی دانشگاهیان و حوزویان دست به دست هم داده بودند؛ امروز نیز اگر حوزویان و دانشگاهیان دست در دست هم داشته باشند در جامعه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگر بخواهیم ادیان الهی از ادیان ساختگی شناخته شود معیار های مختلفی وجود دارد که یکی از این معیارها موضع گیری در مقابل علم و دانایی آنان است.

 

وی با تاکید بر این مطلب که برخی از فرق ضاله نسبت به مطالعه، کتاب و علم و دانش افکار عجیب و غریبی دارند، افزود: عجیب تر این است که می خواهند از علم و آگاهی دوری شود، اما تلاش ادیان الهی برای توسعه علم و دانش است.

 

این مرجع تقلید جهان نقش عالم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شهید در اسلام خیلی مقام بالایی دارد و در قرب پروردگار زندگی خواهد کرد، اما مرکب عالم بر آن ترجیح داده شده است؛ اگر آثار شهیدان باقی می ماند به دلیل مرکب دانشمندان است.

 

وی با تاکید بر این مطلب که فرهنگ اسلام از محیطی برخاست که محیط جاهلیت بود و این بهترین معجزه و سند حقانیت است افزود: اسلام فقط برای علوم دینی اهمیت قائل نیست، تمام علوم از نظر اسلام اهمیت دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: زمانی که اروپا دوران تاریک قرون وسطی را می گذراند و دانشمندان را محاکمه یا اعدام می کرد در آن زمان عالم های مختلفی مانند«بوعلی سینا» در کنار حوزه ها پرورش یافتند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تصریح کرد: اصطلاحاتی که از ریشه عربی گرفته شده و وارد علوم جدید شده مشخص می کند که چقدر از این علم اسلامی استفاد شده است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاهیان بایستی از ابزار علوم و رسانه در اطلاع رسانی استفاده کنند. 

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بحران کم آبی در کشور، خواستار همراهی همه مردم برای حل این مشکل شد. /835/پ203/ج

ارسال نظرات