۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۵۳۵

برگزاری تجمع عاشوراییان با شعار استکبارستیزی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری تجمع عاشوراییان در روز 13 آبان با شعار استکبار ستیزی در استان خبرداد و گفت: این تجمع در بیرجند در محل قتل‎گاه برگزار خواهد شد.
برگزاری تجمع عاشوراییان با شعار استکبارستیزی در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم 13 آبان ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان، افزود: عاشورا باید زنده نگه داشته شود و به طور یقین در این راستا باید رفتار و عمل انسان‌ها با بصیرت عمیق و بینش کافی باشد.

 

وی با اشاره به تقارن 13 آبان و روز عاشورا افزود: اگر با بصیرت به موضوع توجه شود روز 13 آبان‌ماه ریشه در مسائل روز عاشورا دارد و اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی ایران و 13 آبان به معنا می شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی حرکت دسته‌های عزاداری در روز عاشورا را بزرگترین راهپیمایی مردم در مقابل ظلم و ستم عنوان کرد، ادامه داد: در روز عاشورا همزمان با 13 آبان‌ماه ساعت 10و نیم صبح تجمع عاشوراییان با شعار استکبارستیز در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی از جمله شهرستان بیرجند در محل قتلگاه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: سخنران اصلی این مراسم امام جمعه بیرجند حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی‌بیرجندی است و برای مردم در خصوص ارتباط عاشورا و وقایع عصر حاضر سخنرانی خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که برای برگزاری مراسم عاشورا و 13 آبان‌ماه با سازمان‌های مختلف هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، ادامه داد: موضوع رعایت نظم و انضباط در برگزاری مراسم باید مورد توجه همه مردم به ویژه مسؤولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برپایی ایستگاه های فرهنگی در مسیر تجمع خبرداد و گفت: در مسیر تجمع کمک های مردمی به نیازمندان، مردم غزه و عتبات عالیات جمع آوری خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که آمریکا و سران استکبار باید بدانند کسی که پیرو مکتب امام حسین(ع) است هرگز اهل سازش نیست و به هیچ قیمت حاضر نمی شود به خاطر منفعت فردی، ارزش ها و دستاوردهای دینی را فدا کند، گفت: آمریکا باید بداند ملت ایران درس آزادگی را از مکتب عاشورا آموخته و به هیچ قیمتی حاضر نیست به خاطر حقش با دشمن سازش کند و مردم این فریاد استکبار ستیزی خود را در 13 آبان ماه بار دیگر بر سر دشمن خواهند کوبید وبه دشمنان اسلام و انقلاب نشان خواهند داد که وارثان خون حسینی هستند و وارثان حسین هرگز سازش پذیر نیستند.

 

وی با بیان این که حماسه 13 آبان ماه برای همیشه پشت دشمن را به خاک مالید و پایه های انقلاب را مستحکم کرد، گفت: آمریکا و هم پیمانان آن سعی داشتند در همان ابتدای انقلاب این قیام مردمی ار در نطفه خفه کنند که خوشبختانه با تسخیر لانه جاسوسی و حمایت مردم از انقلاب برای همیشه توطئه های دشمن نقش برآب شد و دشمن نه تنها نتوانست انقلاب را شکست دهد بلکه با تسخیر سفارت آمریکا برای همیشه ابهت پوشالی آن شکست و به جهانیان ثابت شد که ابهت آمریکا یک ابهت پوشالی است و این خود ملت ها هستند که با ایثار و از خودگذشتگی و اتحادشان سرنوشت خود را تعیین کرده و خود را از یوغ بندگی ظالمان نجات دهند./968/پ202/ب

ارسال نظرات